مقتدی صدر از الازهر و دولت مصر خواست اجازه بدهند شیعیان مصر شعائر خود را آزادانه انجام دهند به ویژه در مورد شعائر مربوط به امام حسین(ع) که اسوه انسانیت و جهاد و انقلاب علیه باطل و ظلم است.

نامه سید مقتدی صدر به الازهر و دولت مصر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از حوزه، حجت الاسلام سید مقتدی صدر در پاسخ به نامه یکی از شیعیان که از وی درخواست کرده بود از دولت مصر و الازهر بخواهد حقوق شیعیان مصر را محترم بشمارند، خطاب به الازهر و دولت مصر از آنها خواست اجازه بدهند شیعیان مصر شعائر خود را آزادانه انجام دهند به ویژه در مورد شعائر مربوط به امام حسین(ع) که اسوه انسانیت و جهاد و انقلاب علیه باطل و ظلم است.

ترجمه متن نامه بدین شرح است:

باسمه تعالی

پس از سلام خطاب از الازهر شریف می خواهم تلاش کند پیروان مذهب شیعه در مصر بتوانند آزادانه شعائر مشروع خود را به گونه ای که مزاحمتی برای دیگران نداشته باشد انجام دهند و از دولت محترم مصر نیز به عنوان پدر و حامی حقوق تمام ملت مصر می خواهم برای حمایت از حقوق پیروان اهل بیت(ع) تلاش کند تا بتوانند شعائر خود را در مورد امام حسین(ع) که امام شیعیان و امام شما و فرزند پیامبر(ص) است انجام دهند؛ چراکه امام حسین اسوه انسانیت و جهاد و مبارزه با ظلم و طغیان است و منحصر به یک مذهب و دین خاص نیست. و اگر این شعائر برگزار شود موجب خواهد شد مصر از بزرگ ترین کشورهای جهان در زمینه رعایت اعتدال سیاسی و اعتقادی و دینی شناخته شود.

سلام بر اهل سنت و شیعیان و مسیحیان و صوفیان و سایر اقشار ملت مصر و سلام بر الازهر شریف و بر دولت محترم مصر و رحمة الله وبرکاته.

مقتدی صدر، 10 صفر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.