مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: ۱۵۰ هزار تبعه خارجی دارای کارت آمایش مرحله دهم در این استان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار می گیرند.

۱۵۰ هزار تبعه خارجی در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت

 به گزارش قدس آنلاین محمد عجمی عصر دیروز در جمع خبرنگاران افزود: این اقدام بر اساس تفاهمنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی، وزارت بهداشت، سازمان بیمه سلامت و کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان صورت گرفت.

وی گفت: طبق قرارداد پوشش بیمه این جمعیت از هفتم آذر ماه جاری به مدت شش ماه خواهد بود.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی افزود: بر این اساس دارندگان کارت آمایش مرحله دهم می توانند از همین تاریخ به مدت یک ماه با مراجعه به دفاتر کفالتی که پیش از این کارت اقامت و اشتغال خود را از آنجا دریافت کرده اند برای استفاده از بیمه سلامت اقدام کنند.
وی ادامه داد: جمعیت اتباع خارجی در خراسان رضوی در سه گروه بیماران خاص، اقشار آسیب پذیر و عادی با شرایط ویژه ای که مشخص شده تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
عجمی گفت: حداقل نیمی از هزینه های درمانی این جمعیت توسط جمهوری اسلامی ایران و بخشی هم توسط کمیساریای عالی پرداخت می شود.
وی افزود: برای کمک به بیماران خاص و اقشار آسیب پذیر، سرانه دریافتی بسیار کاهش یافته و یا حذف شده است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی ادامه داد: در این طرح برای بیماران خاص دفترچه بیمه سلامت و برای دو گروه اقشار آسیب پذیر و عادی اتباع خارجی کارت بیمه سلامت صادر می شود.
وی گفت: بیماران خاص می توانند در قالب این پوشش بیمه ای از خدمات درمان سرپایی، بستری مراکز درمانی دولتی و دانشگاههای علوم پزشکی استفاده کرده و داروهای مورد نیاز را از داروخانه های دولتی و خصوصی طبق فرانشیز مشخص شده برای ایرانیان دریافت کنند.
عجمی افزود: دو گروه دیگر که کارت بیمه سلامت دارند، هزینه های بستری و بستری موقت آنها پوشش داده می شود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی هم در این نشست خبری گفت: بعد از پوشش 99 درصد ایرانیان، با توجه به تاکید جمهوری اسلامی ایران بر عدالت، موضوع بیمه سلامت اتباع بیگانه نیز در برنامه قرار گرفت.
دکتر علیرضا رمزی افزود: سرانه پرداختی هر تبعه خارجی برای استفاده از این پوشش بیمه ای به ازای هر ماه 162 هزار ریال است.
وی ادامه داد: بر این اساس جمعیت اتباع ساکن در خراسان رضوی در قالب سه گروه از این امکان بهره مند شده اند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: گروه نخست شامل بیماران خاص شامل دو هزار نفر در ایران هستند که هزار نفرشان در خراسان رضوی اقامت دارند و 100 درصد سرانه پرداختی آنان برای استفاده از بیمه توسط کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می شود.
وی افزود: سهم خراسان رضوی از 298 هزار نفر جمعیت اتباع خارجی آسیب پذیر نیز 53 هزار نفر است که این گروه هم از سرانه پرداختی 162 هزار ریال به ازای هر ماه فقط 25 درصد آن را می پردازند و 75 درصد دیگر توسط کمیساریای ملل متحد در امور پناهندگان تامین می شود.
دکتر رمزی ادامه داد: بقیه جمعیت اتباع خارجی که اقشار عادی هستند از 550 هزار نفری که در کشور هستند 93 هزار نفر آنان در خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
وی گفت: این گروه مشمول هیچ معافیتی نمی شوند و باید سرانه 162 هزار ریال به ازای هر نفر در ماه را بپردازند که در مجموع برای شش ماه این رقم 972 هزار ریال است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: بیمه شدگان در این طرح می توانند از خدمات 35 مرکز درمانی، بیمارستان دولتی و وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی خراسان رضوی طرف قرارداد بیمه سلامت استفاده کنند.
بر اساس آمارهای 150 هزار نفر از اتباع خارجی که عمده آنها افغانستانی هستند در خراسان رضوی دارای کارت آمایش مرحله دهم و مدارک اقامتی معتبر می باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.