مدل جدید قراردادهای صنعت نفت ایران موسوم به IPC، فردا(شنبه) با حضور ده ها شرکت بین المللی فردا در سالن اجلاس سران رونمایی می شود.

مدل جدید قراردادهای نفتی فردا رونمایی می شود

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از میزان، همایش بین المللی مدل جدید قراردادهای نفتی با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، مقام های ارشد صنعت نفت ایران و نمایندگان شرکت های داخلی و خارجی فعال در حوزه های نفت و گاز برگزار می شود.

قرار است در این همایش دو روزه، مدل جدید قراردادهای نفتی با هدف ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در پروژه های نفت و گاز کشور معرفی شود.

همچنین در این همایش، حدود ٥٠ پروژه بالادستی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی می شود.

پیش از این قرار بود کنفرانس رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران در لندن برگزار شود، اما وزارت نفت، مکان برگزاری این اجلاس را به تهران تغییر داد. قرار است در ماه‌های آینده کنفرانس دومی نیز برای معرفی بیشتر این مدل قراردادی به سرمایه‌گذاران خارجی در لندن برگزار شود.

وزارت نفت با هدف تسریع در توسعه میادین نفتی و گازی، جذب سرمایه‌گذاری و فناوری‌های جدید و جبران عقب‌ماندگی در میادین مشترک اقدام به طراحی مدل جدید قراردادهای نفتی کرده‌است.

در کنفرانس تهران، نگاه حقوقی و سیاست های اجرایی دولت درباره مدل جدید قراردادهای نفتی، سیاستها و برنامه های وزارت نفت در زمینه قراردادهای جدید و افق و سیاست های توسعه ای صنعت نفت ایران تشریح می شود.

در قراردادهای موسوم به IPC قرار براین است که حلقه های مختلف صنعت نفت (اکتشاف، توسعه و تولید) به صورت یکپارچه واگذار شوند تا انگیزه شرکت های نفتی برای سرمایه گذاری در پروژه های صنعت نفت ایران افزایش یابد.

در این نوع قرارداد مالکیت مخزن قابل انتقال نیست، مالکیت آن واگذار نمی شود و تولید صیانتی از مخزن، یکی از مهمترین مباحث در این قراردادهاست.

جذب سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری، تولید صیانتی از مخازن، افزایش ضریب بازیافت و استفاده بیشتر و بهینه‌تر از توان پیمانکاران داخلی از مهمترین اهداف مدل جدید قراردادی صنعت نفت است.

به گفته سیدمهدی حسینی رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، نمایندگانی از ٣٣ کشور دنیا برای شرکت در کنفرانس مدل جدید قراردادهای نفتی شرکت خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.