قدس آنلاین: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره خروج سعید مرتضوی از کشور علیرغم ممنوع الخروج بودن او ، گفت: این موضوع برای من بسیار جالب و تعجب آور بود، زیرا مرتضوی به علت تخلفات و اتهامات اقتصادیش ممنوع الخروج بوده و نمی‌بایست از کشور خارج می‌شد.

خروج  مرتضوی از کشور علیرغم ممنوع الخروج بودن بسیار جالب است!

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمدعلی اسفنانی در گفتگو با خبرنگار ما،‌ با بیان اینکه در شرایط کنونی و با توجه به اتهامات مرتضوی، احتمال عدم برگشت وی به کشور وجود دارد، گفت: در شرایط کنونی خروج مرتضوی از کشور هیچ ضمانت اجرایی ندارد و در صورت عدم برگشت مشکلات بسیاری برای تعقیب قانونی و قضایی وی ایجاد می‌شود.
 
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  در شرایط کنونی علی القاعده مرتضوی نمی‌توانست که از ایران خارج شود، حال این احتمال وجود دارد که حکم ممنوع الخروجی وی به مرزها و مبادی خروجی اعلام نشده باشد.
 
وی با بیان اینکه بر اساس قانون افراد ممنوع الخروج، مطلقا حق خروج از کشور را ندارند، افزود: این موضوع بسیار بعید است که دستگاه قضا یا دستگاه‌های مربوطه، مجوزی را برای سفر مرتضوی به عراق صادر کرده باشند، البته این مسئله غیرممکن است، اما در موارد اتهامی بسیار پایین‌تر دستگاه قضا دست به چنین اقدامی نمی‌زد، حال مرتضوی با پرونده سنگین اقتصادی چگونه می‌تواند برای خروج از کشور مجوز دریافت کند.
 
اسفنانی با اعلام اینکه در شرایط کنونی و با توجه به اتهامات مرتضوی، احتمال عدم برگشت وی به کشور وجود دارد، گفت: در شرایط کنونی خروج مرتضوی از کشور هیچ ضمانت اجرایی ندارد و در صورت عدم برگشت مشکلات بسیاری برای تعقیب قانونی و قضایی وی ایجاد می‌شود.
وی افزود: وقتی فردی دارای اتهامات سنگین اثبات شده است و در آینده نزدیک قرار است که به زندان برود، این احتمال بسیار وجود دارد که در صورت خروج وی از کشور، دیگر بر نگردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.