فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در روزهای آخر به دلیل ازدحام مردم، دولت عراق نتوانست همه ویزاها را صادر کند، گفت: با اجازه دولت عراق، زائران با گذرنامه ولی بدون ویزا می توانند از مرز خارج شوند.

زائران با اجازه دولت عراق می‌توانند بدون ویزا از مرز خارج شوند

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه جلسه تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی و در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: در حال حاضر مرزها در تمام نقاط از امنیت کامل برخوردار هستند و تاکنون شاهد هیچ تهدیدی نبوده ایم.

وی با بیان اینکه در روزهای آخر به دلیل ازدحام مردم، دولت عراق نتوانست همه ویزاها را صادر کند، ادامه داد: با اجازه دولت عراق، زائران با گذرنامه ولی بدون ویزا می توانند از مرز خارج شوند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: طی این مدت اتفاق ناگواری پیش نیامده است و با توجه به حجم زیاد زائران مأموران مستقر در پایانه های سه گانه نظم را برقرار کرده اند و خدمات رسانی به زائران را به نحو احسن انجام می دهند.

سردار رضایی ضمن رد شایعه ای مبنی براینکه زائران طی روز گذشته و امروز با کارت شناسایی یا کارت ملی از مرز خارج شده اند، بیان داشت: دولت عراق، تلاش و زحمات زیادی برای صدور ویزا داشته اما از دیشب طی هماهنگی های انجام شده و به دلیل  ازدحام زیاد، زوار می توانند با پاسپورت و گذرنامه وارد خاک عراق شوند.

به گفته این مقام انتظامی، به اجازه دولت عراق، جمعی از زائران دیروز و امروز بدون روادید و با پاسپورت از مرز به قصد عتبات سفر کردند. 

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: بیشترین تردد در مرز مهران است و روزانه بالغ 50 هزار نفر از مرز خارج می شوند؛ این ترددها تا فردا به قصد خروج است و از روز پنجشنبه با حجم ورود زوار از کشور عراق به سمت کشورمان روبرو می شویم.

وی از زائران خواست زمان بازگشت خود را مدیریت کنند تا از تجمع در مرزها جلوگیری شود هچنین با آرامش به کشور بازگردند و با مأموران همکاری بیشتری داشته باشند.

سردار رضایی در پایان تاکید کرد: زائران از حمل هرگونه شی ممنوعه از عراق به داخل کشور خودداری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.