پلیس متروپلیتن لندن روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که جرائم ناشی از اسلام هراسی و تنفر علیه مسلمانان در طول یک سال گذشته، به ویژه در پی حملات تروریستی پاریس، در پایتخت انگلیس افزایش بی سابقه ای داشته است.

افزایش بی سابقه جرائم علیه مسلمانان درلندن

به گزارشقدس آنلاین، پلیس متروپلیتن لندن در این گزارش اعلام کرد که جرائم تنفر علیه مسلمانان در پایتخت انگلیس در طول یک سال گذشته 47درصد افزایش داشته است.
بر اساس گزارش یاد شده، شمار جرائم مرتبط با اسلام هراسی در لندن، در بازه زمانی اکتبر 2014 تا اکتبر سال جاری، 845 جرم گزارش شده که این آمار در دوره مشابه سال قبل 576 جرم بوده است.
این نهاد امنیتی با اشاره به اینکه حملات تروریستی پاریس سبب تشدید این جرایم ناشی از تنفر شده است، تصریح کرد: ما معتقدیم که این افزایش ناشی از چند عامل بوده است. از جمله رغبت بیشتر قربانیان به گزارش جرم به پلیس، هوشیاری ماموران پلیس در تفکیک جرائم مرتبط با تنفر علیه مسلمانان و همچنین تحولات بین المللی بوده است.
پلیس متروپلیتن لندن افزود: ما آگاه هستیم که تمام ابعاد جرائم مرتبط با تنفر گزارش نمی شود، لذا ما از مردم می خواهیم که با اطمینان کافی، چه مستقیم و یا از طریق شخص ثالث جرائم مرتبط با نژاد پرستی و دینی را به ما گزارش کنند.
در همین حال «فیاض مقال» مدیر موسسه «تل ماما» در این رابطه گفته است: این ارقام جای تعجب ندارد چرا که هم تراز با آنچه ما گزارش کرده ایم است. آمار پلیس در حالی نشان دهنده افزایش است، که گزارش های «تل ماما» نیز تاکنون از افزایش بی سابقه جرائم مرتبط با تنفر علیه مسلمانان حکایت کرده است.
وی همچنین با بیان اینکه «بحران آوارگان، اقدامات داعش، شارلی ابدو و حملات تروریستی در پاریس جرائم مرتبط با اسلام هراسی را افزایش داده است» تصریح کرد: متاسفانه تروریسم تاثیرات گسترده ای را بر جوامع گذاشته و تلاش می کند تا نفاق ایجاد کند؛ اما ما نباید اجازه دهیم.
«تل ماما»، یک نهاد غیردولتی انگلیسی است که میزان جرائم مرتبط با اسلام هراسی در انگلیس را ثبت می کند.
این نهاد غیر دولتی پیشتر در گزارشی عنوان کرده بود که شمار جرائم تنفر علیه مسلمانان در انگلیس 70 درصد طی یک سال گذشته رشد داشته است.
گزارش های محلی همچنین حاکی است که بتازگی یک مسجد در منطقه «ایزلینگتون» در شمال لندن هدف بمب دست ساز بنزینی قرار گرفته است.
براساس گزارش های یاد شده در ایام تعطیلات آخر هفته گذشته ( یکشنبه ) یک زن مسلمان در شهر منچستر «تروریسم» خوانده شده و متعرضین تلاش کردند تا حجابش را از سرش بکشند.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس نیز در گزارشی که به تازگی در خصوص وضعیت جامعه مسلمانان در انگلیس منتشر کرد عنوان کرد که فضای تنفر علیه مسلمانان تشدید شده است.
در این گزارش که در آن از تعداد زیادی از مسلمانان انگلیس نظرسنجی به عمل آمده، عنوان شده است: شرایط اسلام هراسی در قیاس با سال 2010 میلادی به مراتب بدتر شده و هم اکنون اسلام هراسی به عنوان الگویی برای تبعیض نژادی علیه گروه های اسلامی مبدل گردیده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.