قدس آنلاین:امام جمعه بجنورد گفت: اربعین در فرهنگ شیعه یک مکتب انقلابی و شور و عشق و عزم جدی است لذا دنیا از آن می ترسد.

اربعین در فرهنگ شیعه یک مکتب انقلابی است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام ابواقاسم یعقوبی، امروز همزمان با اربعین حسینی در جمع عزاداران حسینی که در محل امام زاده سید عباس (علیه السلام) بجنورد گردهم آمده بودند؛ با بیان اینکه اربعین در فرهنگ شیعه روزی بسیار با عظمت و بزرگ است، گفت: امام حسن عسگری (علیه السلام) فرمودند: اگر می خواهید شیعه ها را بشناسید از زیارت اربعین آنها را شناسایی کنید.

 

وی،  اربعین را تداوم عاشورا دانست و افزود: کسی که اربعین را گرامی می دارد عاشورا را هضم کرده و صاحب اربعین که همان امام حسین علیه السلام است را به شایستگی شناخته و عشق و ایمان را در اربعین تجلی و ظهور داده است.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به این سخن رهبری که اربعین تجلی ایمان، عشق، عاطفه و عقل است، خاطر نشان کرد: مشاهده اوج جمعیت در اربعین نشان دهنده شور و شوق و عشق و ارادتی است که انسان و شیعیان را از هزاران کیلومتر دورتر به مقصد کربلا روانه می کند.

 

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر اینکه اربعین هیچ توجیهی جزء عشق و ایمان ندارد، تصریح کرد: این همه هیأت عزاداری اشک و اطعام، همگی مصداق مودت و دوستی به اهل بیت است.

 

وی با بیان اینکه راهپیمایی چندمیلیونی اربعین چیزی جزء مودت اهل بیت نیست، افزود: اوج گرفتن اربعین در چند سال اخیر ظهور محبت و اعلام پیوند با اهل بیت است.

 

وی زیارت اربعین را جزو نشانه های شیعه برشمرد که برگرفته از تحسین کسانی است که کاری را شروع کرده و ادامه داده اند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه عاشورا یک آغاز است که باید به انجام برسد، اظهار داشت: شیعه باید در مسیر عاشورا اربعین ها تشکیل دهد تا پیام عاشورا را یادآوری کند.

 

وی یادآور شد: انقلاب ما ریشه در اربعین دارد چرا که در چهلمین روز درگذشت فرزند امام خمینی (ره) در قم برای اولین بار اسم امام بالای منبر برده شد و این اربعین، انقلاب را تداوم بخشید.

 

وی با بیان اینکه در اربعین شهدای قم، انقلاب ما شکل گرفت و امام بعد از 15 سال دوباره معرفی شد، گفت: اربعین در فرهنگ شیعه یک مکتب انقلابی و شور و عشق و عزم جدی است لذا دنیا از آن می ترسد.

 

وی متذکر شد: امروز راهپیمایی مردم در اربعین را هیچ تحلیل گری نمی تواند با نگاه مادی تحلیل کند و حتی داعشی ها که تهدید به زدن و کشتن کرده و سعودی ها که می خواستند مردم را بترسانند نیز نتوانسته اند اربعین را کم رنگ کنند.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به بیشتر شدن موج جمعیت در هر سال، تصریح کرد: اربعین پایبندی به اصول انقلاب عاشورا است تا آیندگان آن را ادامه دهند و اقدام اولیه که انجام گرفت، فراموش نشود.

 

وی متذکر شد: آنهایی که در طول تاریخ جلودار بوده اند همواره مورد رضایت خدا بوده و راه گذشتگان را ادامه داده و برجسته می کنند تا به نسل های بعد پیوند بخورد و گسست نسل ها به وجود نیاید.

 

وی تصریح کرد: تمام تلاش دشمن بر این است که این انقلاب را به نسل های گذشته مرتبط نکند و کاری کند که جوانان امروز انقلاب، امام و دفاع مقدس را درک نکنند.

 

امام جمعه بجنورد به نامه جدید رهبری خطاب به جوانان غربی اشاره کرد و گفت: دنیا می خواهد سبک زندگی غربی را جایگزین زندگی اسلامی کند ولی باید بداند هیچ فرهنگی ظرفیت و شایستگی فرهنگ دینی را ندارد.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: امروز دنیا دنبال آرامش است و از جنگ و درگیری به امان آمده است.

 

حجت الاسلام یعقوبی از داعش به عنوان زباله های جامعه زمان ما یاد کرد و گفت: اسلام اینگونه انسان های خشن تربیت نمی کند چرا که اسلام اعلام می کند که حتی با دشمن خود نیز مردانه و انسانی بجنگ.

 

وی با بیان اینکه دین ما با خشونت میانه ای ندارد، خشونت داعش را محصول توحش غرب و حکومت بی عرضه عربستان دانست که می خواهد خود را با خشونت به بیگانه پیوند بزند.

انتهای خبر/.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.