گروه سیاسی – طیبه مروت: «ویکتور اروبان» نخست وزیر مجارستان، در سفر دیپلماتیک خود درهفته گذشته، در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، به بیان مسایلی پرداخت که نشانگر فروپاشی دستاوردهای فرهنگی و معنوی غرب است.

توسعه غربی، عامل فروپاشی اخلاق است

«اوربان» در این دیدار، «توسعه» و فروپاشی نظام اخلاق، سیاست و دین، نظام سرمایه داری و بحران‌های اقتصادی غرب، تبلیغ برای مسایلی چون کاهش جمعیت و حضور تروریست‌ها در اروپا را مهم‌ترین چالش‌های پیش روی اروپا بیان کرد و گفت: این بحران‌ها غرب را وادار کرده است که رویکرد و نگاه خود را به شرق نزدیک کند تا با یافتن ارزش‌های معنوی بتواند به راه حل‌هایی دست یابد.

با این وجود باید دید، چرا به عقیده نخست وزیر مجارستان، غرب در این چالش بزرگ گرفتار شده است و آیا رویکرد غرب به معنویات هشداری برای سیاستمدارانی که هنوز هم پیشرفت را در مدار توسعه غربی  می‌جویند، خواهد بود؟

 

  بیداری ملت‌ها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به پرسش خبرنگار «قدس» با اشاره به سخن «ویکتور اروبان» درباره  تأثیرتغییرات جهانی و انقلاب های مردمی بر غرب گفت: رشد گسترده بیداری و بصیرت ملت‌ها بمب اتمی علیه حکومت‌های ظلم و استکبار جهانی است و رشد گسترده بیداری ملت‌ها از آثار انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک با یادآوری این نکته که «کیسینجر» در کتاب فرصتها را ازدست ندهید، به سران ابرقدرت‌های دنیا هشدار می‌دهد که در سال 2000 قدرت در دست اسلام با محوریت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: امروز نخست وزیر مجارستان همان سخن را بر اساس مشاهده عینی خود بیان کرده است.

وی به وحشت آمریکا از رشد بیداری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: استکبار جهانی و در رأس آن «آمریکا»  به رشد فزاینده بیداری و بصیرت ملت‌ها واقف است و از همین روست که با ساختار سازی جریان های افراطی مانند طالبان، القاعده و داعش به نام اسلام، سعی در ایجاد انحراف در این حرکت دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار «قدس» «توسعه غربی» را عامل فروپاشی اخلاق، سیاست و دین در غرب بیان کرد و ادامه داد: پیشرفت در ابعاد مختلف قابل توجه است. پیشرفت مکتب یکی از مسایلی است که از 35 سال پیش به آن توجه ویژه ای شده است. اسلام تا 35 سال قبل به این گستردگی نبود و از آن تاریخ به بعد است که به عنوان یک قطب مهم و تأثیرگذار مطرح است و در ادامه همین مسأله هم امروز در سراسر دنیا موضوع مکتب مطرح و مقابله مکتب‌ها با یکدیگر مورد توجه است. پیشرفت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیز از دیگر ابعاد پیشرفت در دنیای معاصر است که موجب می‌شود مردم با این موضوع دست و پنجه نرم کنند.

وی افزود: کشوری که به علم و فناوری مسلط است و قدرت نظامی و سیاسی دارد، قدرت بازدارندگی خواهد داشت و تاثیر مثبتی برای ملت خود به همراه خواهد داشت؛ بنابراین فروپاشی نظام تمدنی غرب به علت بیداری مردم در حوزه های مختلف بخصوص مکتبی است.

احمد سالک با اشاره به برخی گرایش های نیروهای داخلی به توسعه غربی، گفت: تمایل به توسعه غربی عامل سقوط در مسیری است که امروز غرب در آن گرفتار آمده است.

  کاهش جمعیت، ابزارحاکمیت غرب

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به موضوع «کاهش جمعیت» که در دیدار رهبری معظم و نخست وزیر مجارستان مطرح شد، اشاره کرد و گفت: نخست وزیر مجارستان به موضوع «کاهش جمعیت» در اروپا اشاره کرد و  این مسأله ای است که در چند سال اخیر رهبرمعظم انقلاب به آن توجه ویژه داشتند.

سالک با تأکید براینکه کاهش جمعیت برگرفته از اندیشه غربی است، اظهار داشت: کاهش جمعیت یک بحران جهانی است که از پیر سالاری ناشی می‌شود. استکبار از مسأله کاهش جمعیت به عنوان یک ابزار حاکمیتی استفاده می‌کند. وقتی یک رقم را برای جمعیت ایران کافی اعلام می‌کنند، پیش بینی می‌کنند که تا ده سال آینده، ایران بر اثر کاهش جمعیت با مشکل سقوط مدیریتی جوان مواجه خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به راهکار ایران برای رهایی از چالش جمعیتی تصریح کرد: در مجلس طرح مقابله با کاهش جمعیت و تعالی خانواده برای مقابله با پیرسالاری در دست است. هم اکنون موالید ایران 7/1 است که باید به رقم 5/2 افزایش یابد.

 

  پایه های لرزان سرمایه داری غربی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه به نظام اقتصادی غرب و بحران های آن اشاره کرد و اظهار داشت: توسل به نظام سرمایه داری غرب که هنوز در اندیشه برخی سیاستمداران وجود دارد، ما را در همان مسیر بحران غربی‌ها قرار خواهد داد. حجت الاسلام سالک با اشاره به چالش‌های موجود در نظام اقتصادی غرب گفت: رشد فناوری در غرب، موج بیکاری را پدید آورده است و برای رفع این چالش باید ایجاد اشتغال مورد نظر قرار بگیرد، به همین منظور هم به دنبال ایجاد بازارکار برای خود هستند. وی به سفر اخیر تاجران  اروپایی به ایران اشاره کرد و افزود: حضور تاجران و صنعتگران اروپایی به منظور ایجاد بازار کار برای خود آن‌هاست که متأسفانه موجب رکود در بازار ایران خواهد شد و این یک خطر جدی است.

 

  کدخدای بزهکار و دهکده ملتهب!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در غرب ثروت سالاری حاکمیت دارد، به خبرنگار قدس گفت: رفاه، دغدغه مهم غربی هاست، بخصوص طبقه اشرافی که برای دستیابی به رفاه بیشتر به هرنوع بزهی دست زده است؛ این مسأله موجب شده است تا دنیای غرب، آرامش را در معنویت جست‌وجو کند.

ابراهیم آقا محمدی، با اشاره به انقلاب‌ها و تغییرنگرش‌های مردمی در جهان امروز اظهار داشت: کدخدا در دهکده ای که خود به دنبال آن بود، با تنش مواجه شده است و مردم این دهکده نسبت به بی عدالتی معترض شده اند. وی با اشاره به انقلاب های  خاورمیانه ازجمله یمن و بحرین، افزود: از آنجا که اعتراض‌ها و انقلاب‌های عدالتخواهانه مردم، منافع غرب را به مخاطره می‌اندازد با واکنش منفی استکبار جهانی مواجه می‌شود.

وی با تأکید بر ریشه معنوی انقلاب های خاورمیانه، گفت: غرب گرچه خود امروز با بحران معنویت روبه‌رو شده است، اما چون از تأثیر معنویت گرایی درجوامع مطلع است، در برابر انقلاب‌هایی از این دست سرسختانه مقاومت می‌کند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس، انقلاب اسلامی را عامل گرایش دوباره ملت‌ها به معنویت دانست و گفت: انقلاب اسلامی نردبان رهایی ملت‌ها از بی خدایی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.