استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: مطالعات انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه همچنان ادامه داشته و در صورت هم‌خوانی آب این دو دریاچه از لحاظ شیمیایی با یکدیگر، سایر مطالعات مربوط به آن انجام می‌شود.

  مطالعات انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین ، قربانعلی سعادت در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به طرح مطالعات انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه اظهار داشت: مطالعه این طرح برای تجزیه و تحلیل ترکیبات آب دریاچه وان ترکیه با دریاچه ارومیه از لحاظ شیمیایی هم‌چنان ادامه دارد و اگر این مطالعات پاسخ مثبت دهد مراحل بعدی آن پیموده می‌شود.

استاندار آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه تمامی راه‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه مورد مطالعه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: برای مثال مطالعات مربوط به انتقال آب از خزر نیز در حال انجام است و علاوه بر آن مطالعه آب از حوزه زاب نیز انجام و پس از چهار سال، آب به آن رهاسازی و اجرا می‌شود.

سعادت با اشاره به مخالفت برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان از انتقال آب از کشورهای خارجی افزود: باید تمامی راه‌های احیای دریاچه ارومیه مورد مطالعه واقع شود چون در آینده ممکن است ریزگردهای نمکی آن جان میلیون‌ها نفر را تهدید کند.

وی اظهار داشت: امید است که منابع آب داخلی استان پاسخگوی احیای دریاچه ارومیه باشد تا نیازی به انتقال آب از وان ترکیه نباشد چون اگر خشکسالی ادامه داشته و این آب‌ها پاسخگوی احیا نباشند و علاوه بر آن ریزگردهای نمکی حاصل از آن نیز جان پنج میلیون نفر از ساکنان حوضه آبریز را تهدید کند مجبور به انتقال آب از وان نیز می‌شویم.

استاندار آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: بنابر این در بحث احیای دریاچه نباید مسائل عاطفی با مسائل علمی گره بخورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.