حجت الاسلام اکرمی معتقد است که برای گسترش فرهنگ وقف همه دستگاه ها باید به دولت و سازمان اوقاف یاری برسانند.

 همه دستگاه‌ها برای گسترش فرهنگ وقف همکاری کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید رضا اکرمی مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: من از زمانی که اقدامات فرهنگی را پیگیری می‌کردم شاهد اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه بوده ام.

وی با اشاره به اقدامات کارساز این سازمان در گسترش فرهنگ وقف خاطرنشان کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس فعالیت داشتم و  شاهد این بودم که سازمان اوقاف در مورد وقف و امور خیریه تحرک خوبی دارد و در رسانه ها نیز انعکاس خوبی در خصوص اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته است.

مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در مورد نگاه دولت یازدهم در حمایت از سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور تلاش در گسترش فرهنگ وقف گفت: به نظر من همه امور مملکتی بدست یک دستگاه و یک طبقه ،حل نمی شود.

وی با تاکید براین نکته که در امور فکری و فرهنگی همه 78 میلیون نفر باید مشارکت کنند، تصریح کرد: همه دستگاه ها در گسترش فرهنگ وقف باید نقش داشته باشند و به دولت و سازمان اوقاف و امور خیریه در توسعه این فرهنگ یاری برسانند.

حجت الاسلام اکرمی راه اصلی توسعه فرهنگ وقف در جامعه اسلامی را نهادینه کردن این سنت در میان خانواده ها عنوان کرد و گفت: از آنجایی که سنت وقف به فرهنگ اسلامی مرتبط است خانواده ها در جامعه اسلامی از جمله مواردی که در تربیت فرزندشان به کار می گیرند آموزش اقداماتی باید باشد که به باقیات و الصالحات آن ها ارتباط دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر امور فرهنگی چون سنت وقف را در خانواده ها و تربیت اسلامی فرزندانمان نهادینه کنیم قطعا در نسل های آینده دیگر نباید چشم به اقدامات یک یا چند دستگاه محدود داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.