رييس دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به دستاوردهاي چشمگير برنامه تحول نظام سلامت اظهار داشت: با اجراي اين برنامه کرامت انساني بيماران به ويژه افراد نيازمند حفظ مي شود.

با اجراي برنامه تحول نظام سلامت، کرامت انساني بيماران حفظ مي شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  وب دا، دکتر مصطفي مهرابي بهار در نشست هم اندیشی با مدیران کانون های بسیج جامعه پزشکی که در سالن شورای بسیج جامعه پزشکی استان خراسان برگزار شد با اشاره به اينکه تا پيش از اجراي برنامه تحول نظام سلامت بيماران نيازمند براي دريافت تخفيف هاي درماني علاوه بر مدد کاري به بسياري از ارگانها نيز مراجعه مي کردند اظهار داشت: با اجراي اين برنامه خوشبختانه با حفظ کرامت انسانی بيماران،دیگر از این نامه نگاری ها خبری نیست.

رييس دانشگاه علوم پزشکي مشهد خاطر نشان کرد:  کاهش پرداختي بيماران بستري، ارتقاء کيفي هتلينگ مراکز درماني، افزايش تختهاي ويژه شامل ICU،CCU و NICU ، مجهز شدن اورژانس هاي سوانح، تامين سلامت ساکنان مناطق حاشيه و توسعه خدمات بهداشتي و درماني از جمله دستاوردهاي برنامه تحول نظام سلامت در حوزه هاي بهداشت و درمان به شمار مي رود.

 

نقش موثر خيران سلامت در توسعه خدمات بهداشتي و درماني

دکتر مهرابي بهار با اشاره به نقش و اهميت خيران سلامت در توسعه خدمات بهداشتي و درماني تصريح کرد: از 120 مرکز بهداشتي درماني فعال در مناطق حاشيه شهر، 80 مرکز به صورت اجاره اي است که با کمک خیرین تصمیم داریم زمین هایی در این نقاط خریداری تا مراکز درمانی تاسیس شود.

وي به نقش خيران در توسعه تحقيق و پژوهش نيز اشاره کرد و گفت: با جذب نظر خیرین و هدف دار بودن هزینه ها می توان مراکز تحقیقات جهت تحقیق و پژوهش احداث نمود و به تازگي با حمايت یکی از خیرین قرار است یک مرکز تحقیقاتی شامل کتابخانه مجهز و آزمایشگاه و سالن های مجهز در ۱۴ تا ۱۵ هزار متر مربع احداث شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتقای رتبه این دانشگاه و مقام سوم در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور را یک دستاورد بزرگ عنوان کرد و با قدر نهادن به زحمات همه کسانی که تلاش کردند تا این رتبه کسب شود بیان داشت: ما فاصله زیادی با دانشگاه شهید بهشتی نداریم و بايد تلاش شود ضمن حفظ این رتبه به رتبه هاي بالاتري دست پيدا کنيم.

 

لزوم توجه زائران پياده به مسائل بهداشتي و پزشکي

رييس دانشگاه علوم پزشکي مشهد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره  به دهه پاياني سفر و  ورود زائران پياده به مشهد مقدس اظهار داشت: بايد به گونه اي برنامه ريزي شود که زائران پياده پيش از اقدام به پياده روي نسبت به سلامتي خود مطمئن شده و اقدامات بهداشتي و درماني لازم را مورد توجه قرار داده باشند.

دکتر مهرابي تاکيد کرد: مسئولان کاروان هاي پياده بايد با نام نويسي ، پيش از سفر، زائران را توسط پزشکان چکاپ کنند و از سلامتي جسماني آنان مطمئن شوند.

رييس دانشگاه علوم پزشکي مشهد افزود: افرادي که در کاروانهاي زائران پياده وظيفه تهيه و توزيع مواد غذايي را دارند بايد ضمن داشتن کارت سلامت، تمام مقررات بهداشتي را نيز رعايت کنند تا آسيبي به زائران وارد نشود.

 

برپايي بيمارستان هاي صحرايي در مناطق محروم اميد و نشاط را به مردم هديه مي کند

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوي نيز در این دیدار به تشریح اهداف و خدمات این سازمان پرداخت و بیان کرد: بیمارستان های صحرایی که به همت این سازمان در مناطق محروم و دورافتاده  برپا می شود امید و نشاط را به مردم هدیه می کند.

هادی جلالی تصریح کرد: در حاشیه شهرها در جاهایی که پزشک حضور نداشت این سازمان توانست با امکاناتی که داشت به آن نقاط پزشک بفرستد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان به اولویت های بسیج پرداخت و طبق سفارش مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت ایمان و معنویت و بصیرت وآگاهی بیان کرد: اولویت بسیج کارهای فرهنگی است و ما ضمن اهمیت دادن به این اولویت خدمات درمانی هم ارائه می دهیم .

وی در خصوص کار تربیتی و آموزش سرگروه های حلقه های صالحین در کانون ها اظهار داشت: کار تربیتی از دل خود افراد می جوشد؛ ما ۱۲ حلقه تربیتی داریم که در قالب سرگروه های حلقه صالحین به طور مداوم جلسات آموزشی را می گذرانند .

در این دیدار محمد حسین مومنی عضو کارگروه بهداشت زائرین پیاده حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بیان کرد: تا کنون ۲۲۰ هزار زائر پیاده ثبت نام کردند و ۱۸۵ پایگاه داخل شهر برای اسکان و درمان این زائرین در نظر گرفته شده  است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.