قدس آنلاین - گروه اجتماعی: متاسفانه فضای "سایبر" جولانگاه طیف عظیمی از نوجوانان و جوانان شده که هیچ گونه هدف و نگرش خاصی در استفاده از اینترنت ندارند و اغلب این افراد در شبکه های اجتماعی طعمه افرادی سودجو قرار می گیرند

از رد     رشوه  ميليوني توسط ماموران وظيفه شناس تا هشدار نسبت به اعتياد اينترنتي

360 كيلوگرم موادمخدر در استان فارس کشف شد

به گزارش قدس آنلاین،  فرمانده انتظامي استان فارس از كشف 361 كيلوگرم موادمخدر در شش عمليات جداگانه طي 48 ساعت گذشته در اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "احمدعلي گودرزي" در تشريح اين خبر گفت: ماموران "پاسگاه خسروشیرین"  شهرستان "آباده" استان فارس هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودرو "پژو ۴۰۵" مشکوک و زماني كه قصد متوقف كردن خودرو را داشتند راننده بدون توجه به فرمان ايست ماموران اقدام به فرار كرد.

وي ادامه داد: پس از مسافتي تعقیب و گريز خودرو متوقف و در بازرسي از صندوق عقب خودرو تعداد پنج گونی ترياك به ميزان 200 كيلوگرم کشف كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس افزود: در شهرستان "لارستان" نيز ماموران پاسگاه "هرمود باغ" در بازرسي از يك دستگاه "اتوبوس" در جاده "لارستان" به سمت "هرمزگان" مقدار ۵۴ كيلو و ۵۰۰ گرم ترياك که در باك خودرو جاسازی شده بود، كشف و راننده را دستگير كردند.

سردار "گودرزي" گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان فارس نيز يك خرده فروش موادمخدر را در "شيراز" شناسايي و در بازرسي از منزل وي مقدار ۵۰۰ گرم هروئین کشف و متهم را دستگیر كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس اضافه كرد: در شهرستان "خرمبید" نيز ماموران هنگام كنترل خودروهاي عبوري در اطراف آن شهرستان به یک دستگاه "پراید" مشکوک و در بازرسي از يك عدد كيف متعلق به سه سرنشين خودرو مقدار 7 کیلوگرم تریاک كشف و هر سه متهم را دستگير كردند.

سردار "گودرزي" اظهار كرد: ماموران انتظامي شهرستان "داراب" نيز هنگام كنترل خودروهاي عبوري از يك دستگاه  "پژو ۴۰۵" مقدار 20 كيلوگرم ترياك كه به صورت ماهرانه اي در خودرو جاسازي شده بود كشف و راننده را دستگير كردند.

وي افزود: ماموران انتظامي شهرستان "جهرم" نيز در ايست و بازرسي مقطعي از خودروها در جاده "جهرم" به سمت "لار" به يك دستگاه وانت "پيكان"با دو نفر سرنشين مشکوک و در بازرسي از خودرو، مقدار ۷۹ كيلوگرم ترياك كشف و هردو سرنشين خودرو را دستگير كردند.

مانور موتور سواران قانونمند همراه با اهداء كلاه ايمني در جهرم  برگزار شد

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از برگزاري مانور موتور سواران قانونمند همراه با اهداء كلاه ايمني در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"عبدالعظيم انصاري" در تشريح اين خبر گفت : فرهنگ سازي مستمر و هدفمند در بين رانندگان وسايل نقليه به ويژه موتورسيكلت يكي از اصلي ترين راه هاي كاهش تصادفات مي باشد.

وي با بيان اينكه کلاه ايمني تا حد قابل توجهي از بروز صدمات وارده به سر جلوگيري مي كند ، افزود: برابر آمار پزشکي قانوني بيشتر تصادفات منجر به فوت موتور سيکلت سواران بر اثر ضربه وارده به سر مي باشد.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم تصريح كرد: در راستاي فرهنگ سازي در جامعه در خصوص نحوه صحيح استفاده از موتورسيكلت و ترغيب موتورسيكلت سواران به رعايت قانون و مقررات و همچنين نهادينه كردن فرهنگ ترافيك و استفاده از كلاه ايمني براي راكبين و سرنشينان، مانور موتورسيكلت سواران قانونمند با همكاري پليس راه "جهرم"، "شيراز" و آموزش و پرورش در بخش "خفر" برگزار شد.

سرهنگ"عبدالعظيم انصاري" خاطرنشان كرد: در اين مانور كه با حضور جمعي از مسئولان محلي برگزار شد، جانشين پليس راه "جهرم" مطالبي را در خصوص رعايت قوانين راهنمائي و رانندگي ارائه كرد و در پايان40 عدد كلاه ايمني به موتورسواران قانونمند اهداء شد.

رد رشوه ميليوني توسط ماموران وظيفه شناس پليس فارس

رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان از رد رشوه يكصد ميليون ريالي ماموران انتظامي شهرستان "شيراز" در دستگيري دو خرده فروش موادمخدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "رضا صادقي" با اعلام اين خبر گفت: ماموران کلانتری "23 گلدشت" شهرستان "شيراز" دو خرده فروش موادمخدر را دستگير و از آنها  مقاديري موادمخدر كشف و هردو متهم دستگير شده را به كلانتري منتقل كردند.

وي ادامه دد: پس از دستگيري اين دو متهم،‌يكي از بستگان آنها به ماموران مراجعه و به منظور حل و فصل موضوع و ارائه گزارش مناسب به مرجع قضایی مبلغ يك صد ميليون ريال وجه نقد به عنوان رشوه به ماموران پرداخت تا از اين طريق ماموران را تطميع و متهمان را از چنگال قانون رهايي دهند.

رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان فارس گفت: ماموران وظيفه شناس ضمن رد رشوه فرد خاطی را به اتهام پرداخت رشوه دستگیر با تشكيل پرونده به مقام قضايي معرفي كردند.

امنیت در فضای مجازی وظيفه افراد جامعه است

رئیس پلیس "فتا" استان گفت: امنیت در فضای مجازی علاوه بر پلیس "فتا" وظیفه تک تک افراد جامعه می باشد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سیدموسی حسینی" با بیان اینکه کارشناسان پلیس "فتا" در طول شبانه روز همواره با رصدها و تیزهوشی خود امان را از متخلفین این حوزه بریده اند افزود: همکاری و نقش مردم در تحقق این مهم مثال زدنی است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

وي ادامه داد: مردم همواره در کنار ما بوده اند و با ارائه گزارش ها و پیشنهادات خود باعث دلگرمی ما و تسریع در شناسایی متخلفین شده اند.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس "فتا" در راستای تحقق اهداف خود از ابتدا اقدام به جذب نخبگان فنی حوزه رایانه در سطح جامعه كرده که این نگرش مثبت موجب پیشرفت روزافزون و قابل تحسین این پلیس شده است.

سرهنگ "سیدموسی حسینی" خاطرنشان كرد: متاسفانه فضای "سایبر" جولانگاه طیف عظیمی از نوجوانان و جوانان شده که هیچ گونه هدف و نگرش خاصی در استفاده از اینترنت ندارند و اغلب این افراد در شبکه های اجتماعی طعمه افرادی سودجو قرار می گیرند که در تحقق اهداف شوم خود نیازمند حضور چنین افرادی ساده لوح هستند که متاسفانه تعداد زیادی از پرونده های متشکله در پلیس "فتا" در این حوزه می باشد.

وی ضمن تاکید بر احاطه کامل پلیس بر فضای مجازی و شناسایی مجرمین از مردم درخواست كرد؛ بر فعالیت های فرزندان خود در فضای مجازی و بخصوص شبکه های اجتماعی نظارت بیشتری داشته باشند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

پايان فرار 28متهم تحت تعقيب مراجع قضايي و انتظامي درداراب

فرمانده انتظامي شهرستان "داراب" استان از دستگيري 28 متهم تحت تعقيب مراجع قضايي و انتظامي درچند روز گذشته در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "فرج رستمي" در اين خصوص گفت: به منظور افزايش احساس امنيت و مقابله با مخلان نظم عمومي، طرح دستگيري متهمان تحت تعقيب مراجع قضايي و انتظامي بطور ويژه به مرحله اجراء گذاشته شد.

وي افزود: در اين طرح، ماموران موفق شدند28 متهم تحت تعقيب مراجع قضايي و انتظامي را شناسايي و دستگير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب خاطرنشان کرد: اين متهمان به دليل ارتکاب به جرائم گوناگون، تحت تعقيب مراجع قضايي بودند که توسط  مآموران شناسايي و دستگير شدند.

سرهنگ "رستمي" تاکيد کرد: متهمان پس از دستگيري و تکميل شدن پرونده، براي سير مراحل قانوني، تحويل مراجع قضايي شدند.

وي گفت: پليس با استفاده از تمامي ظرفيت‌ و توان خود در راستاي مقابله با جرائم و برخورد با قانون‌شکنان استفاده خواهد کرد و مجرمان و متخلفان بدانند که هيچگاه نمي‌توانند از نگاه تيزبين پليس و قانون در امان باشند.

اعتياد اينترتي ويژگي و پيشگيري

اعتياد اينترنتى پديده اى است كه از دسترسى آسان به رايانه و اطلاعات آنلاين ناشى مى شود. پاى اين نوع جديد از اعتياد فزاينده به كشور ما نيز كشيده شده است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، به گفته كارشناسان، خطرات و مشكلات اعتياد اينترنتى بيش از خطرات ناشى از اعتياد به مواد مخدر است، چرا كه در اعتياد به مواد مخدر اين جسم آدمى است كه بيش از بيش دچار آسيب مى شود ولى در اعتياد اينترنتى روح و روان افراد دچار آسيب شده و شرايط طبيعى و سلامت روانى انسان ها را از آن ها مى گيرد.

کارشناسان پلیس فتا، وسواس و استفاده عقده وار از اینترنت را سبب دور شدن توده مردم از فضای اجتماعی و عمومی جامعه دانسته و نسبت به تاثیرات مخرب آن در دراز مدت روی جسم و روان مردم اجتماع بشری هشدار داده اند.

ویژگی های اعتیاد اینترنتی :

در مورد مبحث اعتياد اينترنتي، نشانگر آن است كه این اعتياد پديده‌اي است كه از سه ويژگي برخوردار است:

اعتياد اينترنتي، نوعي اختلال و بي نظمي وسواسي است كه برخي ويژگيهاي آن مشابه شرايط‌آسيب‌شناسانه است. در واقع، زماني مي‌توان گفت كه فرد دچار اعتياد به اينترنت شده است كه داراي علائم خستگي زودرس، تنهايي، افسردگي و غيره باشند. روشهاي درمان اين نوع اعتياد نيز، رفتار درماني شناختي و تقويت درماني انگيزش است.

اعتياد اينترنتي، نوعي اختلال و بي نظمي رواني است. از اين ديدگاه زمينه تحقيقي جديدي تحت عنوان «روان درماني اينترنتي» ظهور كرده است. اين ديدگاه، معتادان اينترنت را به‌عنوان بيمار مي‌بيند. روش درمان اين نوع اعتياد نيز، تشكيل گروه هاي خبري و گروه هاي بحث است. در اين شكل از درمان، اعضاي اختلالات رواني مرتبط به هم، نقش يك گروه حمايتي را بازي كرده و با ارائه پيشنهادات آن‌لاين و روشهاي برخورد با آن، از شدت اعتياد اينترنتي مي‌كاهند.

اعتياد اينترنتي نوعي مشكل رفتاري است. دليل اين مسئله نيز، وجود يك رابطه قوي بين اعتياد اينترنتي و وابستگي شيميايي است. مطالعات نشان داده‌اند كه افرادي كه مشكلات وابستگي شيميايي دارند، در هفته وقت بيشتري را صرف اينترنت مي‌كنند، تا كاربران «وابسته غيرشيميايي».

پیشگیری از اعتیاد اینترنتی :

بنابر توضيحات فوق، ميتوان برخي از راهکارهای پیشگیری از اعتیاد اینترنتی رابه طور خلاصه چنين بيان كرد:

آموزش و آگاه سازی کاربران از معایب استفاده بیش از حد از اینترنت.

فراهم کردن اینترنت پرسرعت که زمان استفاده از اینترنت را کاهش می دهد.

آشنابودن همه اعضای خانواده ازکاربری اینترنت به منظور نظارت آگاهانه برکارکرد اینترنتی فرزندان.

محدودکردن اینترنت مشکلی راحل نمی کند بلکه باعث محرومیت ازتکنولوژی می شود و پیشرفت جامعه راعقب می اندازد.

افزایش سرگرمی های سالم مثل گردشگری، طبیعت گردی، شادی های دسته جمعی و تربیت متخصص و ایجاد مراکز درمانی اعتیاد به اینترنت‌کند.

پليس "فتا" فرماندهي انتظامي استان فارس

توقیف سه دستگاه سواری حامل کالای قاچاق میلیونی در شهرستان رستم

فرمانده انتظامی شهرستان "رستم" ازتوقیف سه دستگاه " سواری " حامل هشتصد میلیون ریال کالای قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمد اسلامی" گفت: در اجرای طرح مبارزه با ورود قاچاق کالا، ارز و سوخت، مأمورین با انجام اقدامات اطلاعاتي از انتقال مقاديري کالای قاچاق توسط قاچاقچیان که با سه دستگاه سواری از سمت جنوب کشور به مقصد اصفهان و تهران بارگیری كرده بودند مطلع شدند.

وي اظهار كرد: پس از اطلاع ماموران از اين موضوع،‌ آنها در طول مسير قاچاقچيان مستقر و با برپايي تور ايست و بازرسي خودروها را شناسايي و متوقف كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "رستم" افزود: پس از متوقف کردن خودروها در بارزسی از آنها تعداد 30 دستگاه مانیتور "ال ای دی"،  188 جفت کفش مردانه و زنانه و تعداد 221 ثوپ انواع کاپشن چرمی خارجی فاقد مجوز قانونی کشف شد.

سرهنگ "اسلامی" با اشاره به دستگیری رانندگان خودروها گفت: برابر بررسی به عمل آمده،ارزش محموله کشف شده بالغ بر هشتصد میلیون ریال برآورد شده است.

شهدا سرمایه  های گرانبهای انقلاب و مظهر صبر و استقامت هستند

 فرمانده انتظامی شهرستان "مرودشت" استان شهدا را سرمایه های گرانبهای انقلاب دانست که مظهر صبر و استقامت هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم "دلاور القاصی مهر" در حاشیه دیدار با خانواده شهید "محمدناصر مردانه" با اشاره به این که شهدا  مظهر صبر و استقامت هستند، گفت: وظیفه همه ی ماست که از دستاوردهای این انقلاب که شهدا با خون خود آن را آب یاری کرده و تنومند ساخته اند، پاسداری كنيم.

وي با دلجویی از مادر شهید "محمد ناصر مردانه" با بیان رشادت ها و ایثارگری های این شهید از مادر وی که چنین فرزندانی را تربیت و به اسلام هدیه كرده است، تقدیر و تشکر كرد.

فرمانده انتظامی شهرستان "مرودشت"  عیادت، سرکشی و دلجویی از خانواده های معظم شهدا را وظیفه ی خود و همه ی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: این گونه سرکشی ها مایه ی دلگرمی و قوت قلب مادران و پدران شهیدان می باشد و عزم آنان را جهت خدمت رسانی جدی تر می سازد.

حجت الاسلام" انصاری" رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان "مرودشت" نيز در ايم ديدار امنیت و آرامش امروز مدیون شهدا و صبوری خانواده های شهدا دانست و گفت: بزرگترین مسئولیتی که بر دوش ما می باشد ادامه دادن مسیر این عزیزان و ابراز قدردانی و همدردی با خانواده های معظم شهدا است که اگر شهدا نبودند عزت و افتخاری هم وجود نداشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.