قدس آنلاین - قزوینی غرابی: در ادامه سریال شیعه هراسی که توسط دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای وابسته به برخی کشورهای مرتجع منطقه اداره می شود، تعدادی از رسانه های جهان عرب، برگزاری مراسم اربعین حسینی در مصر را وحشتناک و بی سابقه توصیف کردند.

رسانه های عربی، مراسم اربعین امسال در مصر را وحشتناک توصیف کردند !

در ادامه سریال شیعه هراسی که توسط دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای وابسته به برخی کشورهای مرتجع منطقه اداره می شود، تعدادی از رسانه های جهان عرب، برگزاری مراسم اربعین حسینی در مصر را وحشتناک و بی سابقه توصیف کردند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری براثا نیوزعراق، علی رغم تلاش های دولت مصر و الازهر برای محدود کردن شیعیان این کشور در برگزاری مراسم های مذهبی، اما این بار حجم مراسم اربعین در مساجد مصر، همچنان با پروژه ایران هراسی و شیعه هراسی تبلیغی توسط سلفی های تکفیری این کشور، باعث خشم و وحشت این مسؤولین شده است.

به گفته این رسانه ها مراسم اربعین باعث نگرانی شیخ الازهر شده است. وی برگزاری این مراسم را بخشی از یک برنامه منسجم برای ترویج تشیع در مصر دانست.

از سویی دیگر وزارت اوقاف مصر اعلام کرد درصدد است تا تحقیقاتی را پیرامون اقدام برخی شبکه های ماهواره ای درپخش مراسم اربعین امسال که آن را " تجمع شیعیان در چهلم شهادت امام حسین " نامیده، آغاز کند.

البوابة المصرية در این باره به نقل از یک منبع مطلع در وزارت اوقاف نوشت: انتشار گسترده مراسم مذهبی شیعیان در مساجد مصر، باعث نگرانی دکتور احمد الطیب – شیخ الازهر – شده است.

در همین راستا وزارت اوقاف با ارسال بخش نامه ای رسمی به ائمه جماعت مساجد قاهره، اسکندریه، بحیره و 6 اکتوبر از آنها خواسته تا جلوی برگزاری هرگونه مراسم مذهبی شیعیان را بگیرند و با برگزاری حلقه های فرهنگی برای جوانان، به آنها اطلاع رسانی کنند.

وزارت اوقاف مصر به دنبال آن است که با مطالعه و پژوهش در مذهب امامی، بتواند به برخی مسائل دینی مطرح شده پاسخ دهد.

پیش از این نیز مقامات سیاسی و دینی مصر، با بستن مسجد امام حسین قاهره در عاشورای امسال مانع از ورود نمازگزاران و زائران به این مسجد شده بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.