غلامرضا محمدمرادي: در ميدان قرآن شهر ايلام كه ورودي اصلي زائران عاشق اباعبدالله الحسين(ع) است، همه گروه‌هاي مردمي، نهادها، ارگان ها، سازمان‌ها و...،

مردم ايلام گُل كاشتند

 به صورت خودجوش سفره عشق، ايثار، دلدادگي، شور، شعور و كرامت و میهمانداری گسترانده‌اند و براي استقبال و پذيرايي از زائران هر آنچه را كه بخواهيد، در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

 سنگ تمام مردم ایلام در ميهمان نوازی

نوجوان 15 ساله‌اي كه اهل تبريز است، به خبرنگار ما مي‌گويد: عشق به حسين(ع) مرا از فرسنگ‌ها راه به اينجا كشانده است، اما استقبال و پذيرايي مردم خونگرم ايلام، خستگي راه را برايمان هموار كرد و علاقه ما به ايلام و ايلامي دو چندان شد. مهدي مسعودي با بيان اينكه نمي‌توانم خوبي‌هاي مردم ايلام را بدرستي توصيف كنم، اظهار مي‌دارد: در يك كلام مي‌توانم بگويم كه مردم ايلام  گُل كاشتند. وي راهپيمايي بزرگ اربعين را آزمون بزرگي براي محبان اهل بيت(ع) ارزيابي مي‌كند و يادآور مي‌شود: خوشبختانه مردم ايلام در اين آزمون خوب درخشيدند و به رتبه‌هاي اول ادب، اخلاق، مردمداري و انسانيت دست يافتند.

دختر خانمي كه از قم به همراه والدين خود به زيارت مشرف شده و به كشور باز گشته است، مي‌گويد: دل كندن از امام حسين(ع) و خادمان آن امام همام سخت است، زیرا در اين مسير معنوي هر آنچه از ايمان، خلوص و عشق را كه فقط خوانده و شنيده بوديم، با چشم خود ديديم و بخوبي لمس كرديم.

عاطفه احمدي، با بيان اينكه مردم ايلام را بايد ميهمان نوازترين و بهترين خادمان زائران ناميد و بايد به عنوان الگو به كشور و دنيا معرفي شوند، بيان مي‌دارد:‌اي كاش همه مردم كشور به صورت خودجوش و در هر عرصه‌اي پاي كار باشند و با اخلاق، رفتار و عمل خود، حرمت زائران اهل بيت(ع) را حفظ كنند.

  8 هزار غذای گرم در هر وعده!

 یكی از موكب های عظیم استقرار یافته در ورودی میدان قرآن شهر ایلام، موكب اتاق بازرگانی استان است كه زائران زیادی این محل را برای تأمین مایحتاج خود بر می‌گزینند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان ایلام در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: این مجموعه خدمتگزار از چند روز پیش ساماندهی شده و به صورت شبانه روزی در خدمت زائران است. شعبان فروتن اظهار می‌دارد: در این مكان به زائران در سه نوبت صبح، عصر و شام غذای گرم تقدیم می‌شود. وی با اشاره به اینكه در هر وعده بیش از هشت هزار پرس غذای گرم بین زائران توزیع می‌شود، می‌افزاید: این مجموعه دارای سالن بزرگ غذاخوری، پاركینگ و پزشك است و همه خدمات به زائران به صورت شبانه روزی و رایگان ارایه می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.