عباسعلی سپاهی یونسی: قدس ویژه خراسان - دیروز استاندار خراسان رضوی به کیلومتر ۷۰ جاده مشهد- نیشابور آمد تا قطعه اول و دوم پیاده راه زائران پیاده بارگاه امام مهربانی‌ها حضرت امام رضا(ع) را افتتاح کند.

 گشایش قطعه اول و دوم «پیاده راه» زائران بارگاه رضوی

علیرضا رشیدیان که او را حجت الاسلام والمسلمین حسینی؛ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی،  فرماندار نیشابور، نمایندگان مردم مشهد و نیشابور در مجلس و جمعی از مقام‌های استانی همراهی می‌کردند، در مراسم افتتاح این پیاده راه  در محل مسجد جوادیه با اشاره به اجتماع عظیم زائران حسینی در اربعین سالار شهیدان در عراق گفت: اجتماعی که امسال شاهد آن بودیم، رکورد و نمود بزرگی از اسلام واقعی بود؛ چون در این اجتماع عظیم شیعه و سنی و حتی اهل کتاب در کنار یکدیگر به عزاداری پرداختند.

وی با بیان اینکه حضور 27 میلیونی زائران از کشورهای گوناگون جهان با نژادها و مسلک‌های متفاوت، اوج فهم و شعور و شور مسلمانان را به نمایش گذاشت، تصریح کرد: ما خراسانی‌ها این افتخار را داریم که در ایام پایانی دهه صفر میزبان زائران و عزادارانی باشیم که برای عزاداری پیامبر مهربانی، حضرت رضا(ع)، و امام حسن مجتبی(ع) به مشهد می‌آیند و در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده تا خدمت رسانی شایسته به عزاداران انجام شود.

استاندار در بخش دیگری از گفته‌های خود به فعالیت سه هزار هیأت در مشهد اشاره و خاطر نشان کرد: امسال به همت مردم و دستگاه‌های گوناگون در جاده‌های منتهی به مشهد 250 ایستگاه خدمت رسانی به زائران  بر پا  و در مشهد نیز به همت فرمانداری، شهرداری  و سایر دستگاه‌ها 400 ایستگاه این خدمات را به عزاداران ارایه می‌کنند.

 وی درباره دیگر تمهیدات اندیشیده شده برای دهه آخر صفر و پذیرایی از زائران عزادار گفت: راه اندازی35 مرکز امداد و نجات در محورهای منتهی به مشهد ، راه‌اندازی300 چشمه سرویس بهداشتی سیار، اختصاص 180 مدرسه برای اسکان زائران، آماده‌سازی سالن‌ها و سوله‌هایی از سوی سپاه و آمادگی برای توزیع 100 هزار بسته غذایی برای هر وعده غذایی برای عزاداران از دیگر اقدام‌های در دست انجام و یا  انجام شده است.

 استاندار درباره برنامه برگشت زائران و عزاداران و بویژه زائران پیاده نیز گفت: امسال چهار هزار اتوبوس برای بازگشت زائران پیاده پیش بینی شده  که  این عدد کم‌تر از چیزی است که از ما درخواست  شده و امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده تعداد بیشتری از تقاضاها را پاسخگو باشیم.

رشیدیان در بخش دیگری از گفته‌های خود به بحث مسیرهای امن برای تردد کاروان‌های زائران پیاده اشاره کرد و افزود: ایجاد مسیرهای امن برای تردد این عزیزان یکی دیگر از موارد خدمت رسانی به زائران است که امروز شاهد افتتاح 22 کیلومتر از این مسیر هستیم  و عملیات اجرایی 21 کیلومترباقی  مانده از شهر بینالود تا عوارضی باغچه نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بر اساس بررسی‌ها 60 درصد زائران پیاده برای تشرف به بارگاه حضرت امام رضا(ع) از این مسیر تردد کرده‌اند، گفت: این دلیلی بود برای اینکه ساخت پیاده راه در این مسیر در اولویت قرار بگیرد و البته  برنامه‌ای نیز برای دیگر مسیرها بر اساس اولویت همچون مسیر قوچان -مشهد، سرخس - مشهد و ... داریم.

وی تصریح کرد: در مسیر کلات - مشهد ما در طول مسیر با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که امیدوارم با همکاری و یاری پلیس راهور و اداره کل راه و شهرسازی این مشکلات برطرف شود.

 استاندار خراسان رضوی در پایان گفته‌های خود  از ساخت پیاده راه زائران بارگاه رضوی به عنوان مسیری برای وحدت و همدلی برای تمام مسلمانان یاد کرد و افزود: سال پیش شاهد عزاداری اهل سنت در کنار شیعیان بودیم و آستان قدس رضوی نیز در بارگاه حضرت امام رضا(ع) مکانی برای عزاداری این عزیزان  اختصاص داد  و امیدواریم امسال نیز شاهد این همدلی‌ها باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.