قدس آنلاین- لرستان : مطالعه و بررسی الگوهای اقتصادی در کشورهای توسعه یافته بیانگر این واقعیت است که مسیر شناسایی مزیت ها و توانمندی ها و بکارگیری آنها در جهت اهداف اقتصادی موثر است.

فضا و فرهنگ گردشگری باید تغییر کند

 به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، برای در برداشتن بار عدم توسعه یافتگی از سر راه می بایست از بازوان توانمند اقتصاد، که همانا مزیت ها و استعدادهای هر منطقه می باشد بهره گرفت.

 در این راستا مدیر کل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی لرستان گفت: به باور صاحب نظران و کارشناسان، مسایل اقتصادی الگوی مطرح شده بهترین و سریعترین مسیر برای رسیدن به توسعه پایدار خواهد بود.

ظهیر حیدری نژاد با بیان اینکه توانمندی ها و استعدادهای گردشگری لرستان بر کسی پوشیده نیست اظهار داشت: با یک نگاه کارشناسی به این توانمندی ها در می یابیم که انتخاب لرستان به عنوان پایتخت گردشگری کشور کاملاً به حق و شایسته انجام پذیرفته است، وی در ادامه افزود: ژئوتوریسم بخشی از صنعت گردشگری است که در آن گردشگر به دنبال پدیده های طبیعی و زمین زا می باشد و در این شاخه گردشگر به دنبال هتل چند ستاره و امکانات اقامتی لوکس و مدرن نمی باشد و آنچه او را به مناطق هدف می کشاند زیبایی های طبیعی و جلوه های خدادادی است که زمین منشأ آن می باشد.

مدیرکل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی لرستان در پایان تصریح کرد: بهره گیری از این مزیت های کم نظیر در حوزه اقتصادی کاملاً منطقی و میسر خواهد بود و با ایجاد باور علمی و توسعه فضا و فرهنگ گردشگر پذیری با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی مردم لرستان امکان پذیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.