هم اکنون بارش برف و باران در استان ایلام آغاز شده و این در حالی است که بازگشت زوار از مرز مهران نیز ادامه دارد.

ورود زائران اربعین به کشور در هوای برفی

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف شیخ الملوکی مدیر کل هواشناسی استان ایلام در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: هم اکنون یک سیستم ناپایدار جوی وارد استان ایلام شده که موجب بارش برف در مناطق شمالی و بارش باران در مناطق جنوبی استان ایلام شده است.

وی بیان داشت: برف پاییزی از ساعات اولیه بامداد امروز در نقاط مختلف شهر ایلام و برخی از مناطق شهرستان مهران را دربر گرفته است.

بارش برف در محورهای مواصلاتی مانند محورهای ایلام به مهران موجب کندی رفت و آمد خودروها شده است و این در حالی است که هنوز تعدادی از زوار حسینی در حال بازگشت به کشور از کربلای معلی هستند.

پلیس راهور و همچنین مسئولان استان ایلام با توجه به شرایط جوی از رانندگان وسایل نقلیه به ویژه زائران بازگشته از عتبات عالیات خواستند در جاده‌ها و معابر درون شهری به علت لغزنده بودن و هوای مه آلود با احتیاط رانندگی کنند.

همراه داشتن زنجیر چرخ، تجهیزات زمستانی، اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودروها و برف پاکن از جمله توصیه های پلیس راه به رانندگانی است که قصد تردد در جاده های استان بویژه در مناطق کوهستانی و برفگیر را دارند.

تعطیلی مدارس شهرستان مهران

فرماندار شهرستان مهران گفت: تمام مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهر مهران در نوبت صبح و ظهر امروز پانزدهم آذرماه تعطیل است.

مراد ناصری علت تعطیلی این مدارس را سهولت در تردد زائران و جلوگیری از ترافیک در سطح شهر مهران عنوان کرد.

دیروز نیز مدارس مقاطع مختلف شهر مرزی مهران به دلیل حضور زائران در این شهر و همچنین سهولت در تردد آنها و اسکان زائران تعطیل بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.