قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی گفت : در دولت یازدهم ازمحل اعتبارات استانی ۳۰۰ میلیارد تومان به مراکز آموزش عالی استان کمک شده است.

دردولت یازدهم ۳۰۰ میلیارد تومان به مراکز آموزش عالی خراسان شمالی کمک شده است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، پرویزی درنشست صمیمی دانشجویان به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت : اعتبارات دانشگاهها ملی است و استان هیچ نقش و تکلیفی در تامین اعتبار دانشگاهها ندارد ولی طی دوسال گذشته هم افزایی لازم را داشته است .

وی با بیان اینکه ارتقای کیفی دانشگاهها باید جایگزین ارتقای کمی شود ، افزود: دانشگاهها به جای خرید زمین های هکتاری باید تعداد دانشجویان و امکانات آموزشی را گسترش دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه کوثر می تواند ازظرفیت اراضی دانشگاه بجنورد استفاده کند زیرا ارتقای کیفی مهمترازارتقای کمی است .

وی خاطر نشان کرد : دانشگاه کوثراگربخواهد روال دانشگاه بجنورد را پیش بگیرد تا 10 سال آینده هم نمیتواند زیرساخت ها را فراهم کند.

وی به مشکل خوابگاه دانشجویان اشاره کرد و افزود : سعی می کنیم در دانشگاه بجنورد خوابگاه دانشجویی را توسعه دهیم ولی بازهم کافی نیست اگربخش خصوصی وارد شود زمین و پروانه رایگان دراختیارآنها قرار می دهیم.

وی یادآورشد : برای رفع مشکل اینترنت دانشگاهها با شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات مکاتبه کردیم که فیبرنوری را به این مناطق انتقال دهیم.

وی درپاسخ به سوال یکی از دانشجویان دررابطه با عملکرد دولت یازدهم گفت : طی دوسال گذشته بیش از 840 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و 160 میلیارد تومان به دهیاری ها پرداخت شده است که درهشت سال دولت قبل جمع پرداختی هزار و 23 میلیارد بوده است.

وی بیان کرد : در سال جاری تاکنون 400 میلیارد تومان به استان و 200 میلیارد تومان به دستگاههای ملی پرداخت شده که امیدواریم تا 400 میلیارد تومان دیگر افزایش یابد.

پرویزی به سالم سازی محیط اداری دردولت یازدهم اشاره کرد و گفت : در دولت یازدهم 200 میلیارد تومان سواستفاده مالی دراین استان شناسایی شد و 20 نفر را بازداشت کردند.

وی درادامه افزود : طی این مدت فضای مالی و اداری استان به سمت سالم سازی رفته و اگر مدیرمتخلفی شناسایی شده سریع عزل شده است .

وی یادآورشد : دولت یازدهم تورم 45 درصدی را از دولت قبل تحویل گرفت که درحال حاضر به 13درصد رسیده است. وی دررابطه با پیشنهاد دانشجویان برای مشاوران گروه دانشجویی اظهارداشت : اگر دانشجویان می توانند از هردانشگاه یک نماینده انتحاب کنند ماهم برای برگزاری جلسات فصلی اعلام آمادگی می کنیم

انتهای خبر/..

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.