قدس آنلاین – رها واعظی: اگر شما همواره به VPN متصل می شوید، یک نقص امنیتی جدید اجازه می دهد که آدرس IP واقعی شما برای سایر کاربران مشخص شود.

اگر از VPN استفاده می کنید، مراقب نقص های امنیتی آشکار باشید

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، به تازگی استفاده از VPN های ممکن است باعث نقص امنیتی سیستم های کاربران توسط افراد ناشناس شود.

خبرهای جدید منتشر شده در خصوص سرویس های VPN نشان می دهد که برخی از سرویس دهنده های VPN با ردیابی IP واقعی اشخاص باعث به خطر افتادن حریم شخصی آن ها می شود.

این سرویس دهنده ها بیش تر شبکه های خصوصی مجازی استفاده کننده از VPN را تحت تاثیر قرار می دهد و این در حالی است که آن ها در برنامه های اجرایی خود در برابر خطرات احتمالی پشتیبانی نمی شوند.

یک مهاجم اینترنتی می تواند از طریق سیستم متصل شده به VPN، به سادگی یک پورت قابل حمل را راه اندازی کند و با اتصال به سرور کاربر اصلی و کلیک کردن بر روی لینک سایت های مخرب تحت کنترل، وی را مورد تهاجم اینترنتی قرار دهد.

به این ترتیب مهاجم می تواند آدرس IP واقعی کاربر قربانی خود را کشف و او را هک کند.

این تاثیر می تواند از طریق تمامی پروتکل های VPN اجرا شود و بر تمامی سیستم عامل ها و حریم شخصی کاربران تاثیر منفی گذارد.

روش های پیشنهادی ارائه شده برای کاهش این حملات سایبری و حفظ کامل حریم شخصی آن است که کاربران برای اتصال به VPN، به سرورهایی متصل شوند که از مجموعه قوانین فایروال سرورها پیروی می کنند. به این ترتیب مهاجمان اینترنتی نمی توانند به IP کاربران دست یابند.

البته ارائه دهندگان VPN در تلاش برای ایجاد امنیت کاربران در پاسخ به این تهدید ها هستند.

البته لازم است، کاربرانی که از VPN استفاده می کنند نیز هشیارانه عمل کنند و سعی کنند که در شرایطی قرار نگیرند که مورد حمله واقع شوند.

در حال حاضر حدس و گمان هایی وجود دارد که آیا صنعت فیلم و موسیقی و اتصال به VPN ها به منظور استفاده از این تجارت در حملات سایبری به موثر بوده است یا خیر؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرفان ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام.. ممنون بابت اطلاع رسانی.. Vpn هارو نباید از سایت های به غیر مارکت گوگل برای اندروید نصب کرد.. و یا از WiFi .. دارای VPN استفاده کرد... در مورد سایتتون.. چند تا ایراد داره.. کلید شناور «بالا» در نسخه موبایل ... بهتره دایره و فقط فلش رو به بالا و در پایین صفحه باشه.. و logo سایت هم رو با کیفیت بکنید. در طراحی از چند تا فونت به جای یک فونت استفاده کنید.