رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید دیدگاه آموزش و پرورش و دانشگاه از پایه عوض شود زیرا در حال حاضر بسیاری از دانشگاه ها به جای تولید علم در حال تولید مقاله هستند.

دانشگاه به جای علم مقاله تولید می کند/خاک وزارت علوم باید عوض شود

به گزارش مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی روز چهارشنبه در همایش نکوداشت آیت‌الله علی‌اصغر معصومی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد مشهد بیان کرد: متاسفانه روند آموزش در برخی از دانشگاه‌ها و حتی مدارس رضایت بخش نیست زیرا این مراکز جوانان را به سمت موضوعات اصلی اسلام  سوق نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی از دانشگاه ها واژه اسلامی را یدک می کشند بیان کرد: باید دید در حال حاضر در مراکز آموزشی مانند دانشگاه آزاد اسلامی که واژه اسلامی را  یدک می کشد تا چه اندازه کتاب‌های قرآن و نهج‌البلاغه در نمازخانه‌ها و کتابخانه‌های آن یافت می شود و به این موضوع توجه شده است.

وی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری وظیفه اصلی دانشگاه‌ها تولید علم است اما در حال حاضر بیشتر شاهد تولید مقاله در دانشگاه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه سیاست های نادرست به اجرا درآمده در حال حاضر موجب بیکاری میلیون ها جوان در جامعه شده است افزود: مشکل امروز جامعه ما این است که تحصیل کرده های بسیار زیادی وجود دارند اما به دلیل اینکه شجاعت کافی را ندارند و تخصص لازم و عملی را فرا نگرفتند بر روی دست دولت مانده اند.

وی افزود: باید خاک آموزش و پرورش و وزارت علوم تغییر یابد چون نه دیپلمه ها و نه لیسانسیه ها نمی توانند مشکلات موجود را حل کنند زیرا به هیچ عنوان تخصص لازم را آموزش ندیده اند.

وی با اشاره به اینکه علم آموزی و کسب علم در اسلام بسیار حائز اهمیت است بیان کرد: علم باید انسان را بزرگ کند نه اینکه انسان علم را بزرگ کند.

وی با بیان اینکه علم باید در راستای گسترش مفاهیم دینی بکار گرفته افزود: اگر بهترین هواپیمای دنیا نیز ساخته شود و از آن برای از بین بردن مردم بی گناه استفاده گردد چه سود مثبتی به همراه خواهد داشت.

سرمایه کشور را به نام اسلام هدر ندهیم

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با ابراز تأسف از انجام برخی از فعالیت‌ها که با عنوان اسلام سرمایه‌های ملی را هدر می‌دهد بیان کرد: به طور مثال ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت قرآنی هزینه می شود که هر کلمه آن با یک چوب متفاوت ساخته شده باشد که در یونسکو آن را به ثبت برسانیم در حالی که این اقدام موجب از بین رفتن سرمایه ملی می‌شود.

ازدواج در دبیرستان ها باید انجام شود

حجت الاسلام قرائتی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید جوانان را به ازدواج تشویق کرد ادامه داد: در این راستا عقیده دارم ازدواج باید در دبیرستان ها انجام شود تا بسیاری از مشکلات موجود در جامعه از بین برود.

وی با بیان اینکه دشمن با استفاده از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی به دنبال منفی بافی و منفعل کردن اذهان مردم و به ویژه دانشجویان است ادامه داد: مسئولان دانشگاه و اساتید وظیفه دارند تا نسبت به روشنگری جوانان در برابر حربه های دشمن اقدام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.