آئین دیرینه شام غریبان حضرت ثامن الحجج(ع) با حضور خدمتگزاران حرم مطهر رضوی و عزاداران حضرت امام رضا(ع) برگزار می شود.

آئین شام غریبان امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به‌نقل از ستاد خبری دهه پایانی ماه صفر آستان قدس رضوی، مراسم شام غریبان امام رضا(ع) شنبه 21آذر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی؛ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با حرکت کاروان خدام از سازمان مرکزی این آستان واقع در چهارراه شهدا به سمت حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) آغاز می‌شود.

این مراسم خدام بارگاه منور رضوی با به دست داشتن شمع و لاله‌های فروزان و زمزمه «شام غریبان رضا(ع) شد، عالم همه غرق عزا شد» به سمت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) حرکت می‌کنند.

در ادامه این مراسم خادمین حرم مطهر رضوی در صحن جمهوری اسلامی با مرثیه‌سرایی و عزاداری مداحان و ذاکران اهل‌‌بیت عصمت و طهارت(ع) خالق پور، ملائکه، خالق پور و خوش‌چهره به صاحت مقدس این امام بزرگوار عرض ارادت می‌کنند.

مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) نیز با حضور عاشقان اهل بیت (ع)، جمعه 20‌آذر ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مراسم تشرف خادمان امام رضا(ع) در شام غریبان امام رضا(ع) با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و عموم خادمان حضرت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

همچنین این مراسم از شبکه‌های تلویزیونی صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران به طور زنده پخش خواهد شد و عاشقان و دلسوختگانی که توفیق حضور در این شب عزیز در حرم مطهر رضوی را ندارند، می‌توانند این مراسم را در هر نقطه از ایران اسلامی مشاهده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.