امام جمعه مشهد گفت: در دوره کنونی افرادی در عزاداری با قمه خود را مجروح می کننداما نسبت به کشتار شیعیان به دست داعش بی‌تفاوت‌اند و این رفتار به روش مامون عباسی مورد پسند آمریکا است.

رفتار شیعه به روش مامون عباسی مورد پسند‌ آمریکا است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر شنبه در جمع سوگواران رضوی در سالروز شهادت حضرت رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی اظهار کرد:‌ مصداق واقعی شیعه گری مامون در دوره های امروزی شیعیان بی بصیرتی هستند که حاضرند در کنار حرم امام حسین(ع) قمه بزنند و خود را مجروح کنند اما نسبت به سربریدن شیعیان به دست داعش اقدامی انجام ندهند.

وی شیعه گری عباسی را موردپسند آمریکا دانست و ادامه داد: امروز گروهی از شیعیان بی بصیرت هستند که برای مظلومت حضرت زهرا(س) آه و فغان می کنند اما هیچ گونه عکس العملی در برابر سر بریدن و تجاوز به دختران و بانوان شیعیان در کشورهای اسلامی ندارند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه لازمه عشق به امام رضا(ع) کسب دانش سیاسی و بصیرت‌افزایی در شیعیان است، اظهار کرد: یکی از نمودهای دو ماه عزاداری و سوگواری برای اهل بیت(ع) باید افزایش بینش سیاسی در مردم باشد تا بتوانیم از جریان های سیاسی شناخت کافی به دست‌ آوریم.

وی با بیان اینکه کاربرد سیاسی محرم و صفر آشناشدن با افراد زاویه دار با ولایت است، افزود: مردمی که بارها با فتنه های دشمنان برخورد داشته و آن ها را با تحلیل های سیاسی سیره اهل بیت(ع) برطرف کرده اند باید مراقب باشند که در جریان انتخابات های کشور، دولت و نظام را به دست افراد زاویه دار با ولایت نسپارند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه تنها در صورتی عشق به امام رضا(ع) عشق واقعی خواهد بود که در مسیر آموزه های آن حضرت گام برداریم، گفت: اینکه عده ای از یک طرف دست در دست آمریکا به دنبال رفع مشکلات اقتصادی هستند و از سوی دیگر خود را پیروی خط امام و ولایت می دانند، تعبیری نادرست است.

وی ادامه داد: در دوره ای همچون مامون عباسی که مردم از بصیرت کافی برخودار نبودند شاید فتنه ها و توطئه ها کارساز واقع می شد اما اکنون که بصیرت در میان مردم وجود دارد نباید فریب توطئه ها را خورد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مامون به بهانه خلافت و ولایتعهدی حضرت رضا(ع) را از مدینه به مرو منتقل کرد و با این اقدام راه را برای کشتن امام باز کرد، افزود: امروز نیز این جریان دوباره در حال تکرار شدن است و عده ای مسیر نابودی و براندازی خط ولایت را در پیش گرفته اند.

وی با اشاره به مساله دشمنی با پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) در طول تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: بنی امیه تنها به دنبال سرکوب و آزار و اذیت خاندان پیامبر(ص) بود اما بنی عباس به غیر از شکنجه و ظلم و ستم به اهل بیت(ع) به دنبال سوء استفاده از علم و معنویت اهل بیت(ع) برای تثبیت دستگاه قدرت خود نیز بودند.

آیت الله علم الهدی مامون عباسی را مکارترین خلیفه عباسی دانست چرا که از یک طرف به دنبال سرکوب کردن اهل بیت و طرفداران آن ها بود و از طرف دیگر با بهره گیری از جایگاه معنوی و سیاسی اهل بیت(ع) قصد ایجاد انحراف در خط ولایت و تشیع بود.

وی با اشاره به اینکه مامون عباسی با واگذاری خلافت به حضرت رضا(ع) و نشان دادن خلافت کاخ نشینی حضرت به مردم، مردم را از ولایت دور کند و با این روش جریان امامت را نابود کند، گفت: امام رضا(ع) از ابتدا به این حربه مامون آگاهی داشتند و به همین دلیل در مدینه و در طول سفر خود بارها این نکته را به شیعیانشان متذکر شده بودند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مامون عباسی در جلسات مختلفی امام علی(ع) را خلیفه پیامبر(ص) اعلام می کرد، گفت: مامون شیعه بودن را در تبعیت از امام ۲۰۰ سال پیش می دانست و نسبت به امام زنده امروز ظلم روا می داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم عده ای از یک سو دست به دست آمریکا داده اند تا مشکل اقتصادی کشور را حل کنند و از سوی دیگر می گویند ما پیرو خط امام خمینی(ره) هستیم.

وی یادآور شد: فتنه ها و توطئه های امثال مامون عباسی شاید برای مردم بی بصیرت آن زمان کارساز بود اما مردم بابصیرت امروز که پیرو سیره اهل بیت(ع) هستند هرگز با این توطئه ها فریب نمی خورند.

اجتماع عظیم «لبیک یا امام رضا(ع)» در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر همچنین روز شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت رضا(ع) اجتماع عظیم «لبیک یا امام رضا(ع)» با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهد برگزار شد.

از نخستین ساعات روز شنبه همزمان با شهادت حضرت رضا(ع) دسته های عزاداری بسیاری خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی را طی کرده و با حضور در میدان بسیج و اجتماع عظیم «لبیک یا امام رضا(ع)» عرض ارادت و تسلیت خود را نسبت به ساحت مقدس امام رضا(ع) ابراز داشتند.

این اجتماع که با حضور مجاوران و زائران به ویژه زائران پیاده بارگاه منور رضوی برگزار شد مردم به همراه دسته های عزاداری ناله کنان به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و از سخنرانی های تدارک دیده شده از جمله امام جمعه مشهد در رواق امام خمینی(ره) بهره مند شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.