مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور، از ورود سامانه بارشی از اواخر امروز خبر داد و افزود: ۹ استان کشور فردا شاهد بارش شدید خواهند بود.

مه غلیظ دود و غبار تهران را فرا گرفت/ زمان رسیدن سامانه بارشی جدید
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی امروز جوی آرام در غالب مناطق کشور حاکم بوده که در شهرهای صنعتی و پر جمعیت با پدیده غبار محلی همراه خواهد بود. همچنین بعدازظهر امروز سامانه بارشی از غرب، وارد کشور می‌شود که پیامد آن ابرناکی، بارش باران و برف و گاهی وزش باد در برخی مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور است. دربرخی مناطق جنوب غرب نیز وقوع پدیده رعدوبرق نیز دور از انتظار نیست.
وی افزود: فردا گستره بارش این سامانه، تمام نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد. شدت بارش فردا، در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رخ خواهد داد.
وظیفه تصریح کرد: در روز سه‌شنبه 24 آذر نیز از شدت بارش‌ها در مناطق غربی، جنوب و مرکز کشور کاسته شده و از بعدازظهر این روز بارش‌ها محدود به استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق خواهد شد، همچنین این سامانه اوایل روز چهارشنبه از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

وی در ادامه به وضعیت هوای استان تهران طی دو روز آینده هم اشاره کرد و گفت: آسمان تهران امروز، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار محلی، در اواخر وقت افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای 7 و 2 درجه سانتیگراد و فردا،نیمه ابری همراه با غبار محلی، در بعدازظهر ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 6 و 3 درجه سانتیگراد خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین با توجه به انتظار بارش برف در جاده های کوهستانی استان های یاد شده به هموطنانی که قصد سفر این مناطق را دارند توصیه کرد، ضمن برنامه ریزی زمان سفر، اقدامات ایمنی لازم برای تردد در این مسیرها را به عمل آورند.
هم اکنون(ساعت 5:10 صبح یک شنبه) دمای هوای تهران به صفر درجه رسیده است. درهمین زمان مشکین شهر دمای 3درجه و مشهد دمای 2 درجه زیر صفر را تجربه می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.