قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت : بررسی ها حاکی از آن است که هم اکنون منابع آب تجدید شونده در کشور حدود ۱۳۰ میلیارد مترمکعب است که از این مقدار فقط ۹۰ میلیارد مترمکعب آن قابل استحصال است این درحالیست که در ۵۳ سال گذشته سهم سرانه آب برای هر نفر ۶ هزار و ۸۶۰ مترمکعب بوده و درحال حاضر این رقم به حدود هزار و ۷۸۰ رسیده است.

۳۸ درصد مصرف آب با استفاده از تجهیزات کاهنده کاهش می یابد

 به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، هاشم امینی افزود: بر این اساس باتوجه به محدودیت منابع آبی ، حفظ و بهسازی منابع موجود، کاهش هدررفت آب، تغییر الگوی مصرف و ایجاد ظرفیت های تأمین مجازی آب از راهکارهای برون رفت از بحران کم آبی است.

وی با اشاره به اقلیم آب و هوایی کشور بیان کرد : 7/84درصد از کشور در منطقه نیمه خشک، خشک و بیابانی و فراخشک قرار دارند و باتوجه به آب و هوای خشک کشور که محدودیت شدید منابع آبی را رقم زده است . تدابیری که مصرف بهینه آب را به همراه دارد باید با جدیت دنبال شود چرا که از 130 میلیارد مترمکعب آب تجدید شونده در کشور تنها 90 میلیارد مترمکعب آن قابل استحصال است .

وی افزود : اقدامات ترویجی و تشویقی ، اداری، قانونی، نظارتی و کنترلی از جمله راهکارهایی است که می تواند مصرف بهینه را دربر داشته باشد هرچند که در این میان فعالیتهای فرهنگی و آموزشی تأثیر بسزایی در ترویج مصرف بهینه آب در جامعه دارد که این مهم در سالهای اخیر به صورت گسترده ای در دستور کار آبفا استان اصفهان قرار گرفته است .

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان بر استفاده از تجهیزات کاهنده تأکید کرد و خاطرنشان ساخت : استفاده از ادوات کاهنده در واحدهای مسکونی موجب کاهش 38 درصدی مصرف آب می شود که در این زمینه می توان به استفاده از شیرآلات اهرمی، الکترونیکی، فشاری، زمانی، پرلاتورها، سردوش ها و فلاش تانک های کم مصرف و قطعات کاهنده حجم فلاش تانک اشاره کرد .

امینی عنوان کرد : بررسی ها بیانگر آن است که اگر مصرف بهینه آب اعمال نشود طی سالهای آینده با توجه به افزایش روزافزون مصارف و رشد جمعیت و محدودیت منابع آبی سهم سرانه آن پیوسته کاهش می یابد و شرایط را سخت تر می کند .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.