قدس آنلاین: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسفراین گفت: آتش سوزی درعرصه های طبیعی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۵۰۰ میلیون ریال به عرصه های طبیعی خسارت زده است.

آتش سوزی ۵۰۰میلیون ریال به عرصه های طبیعی اسفراین خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، علی خضری اظهار داشت: چهار حریق در سطح 10هکتار از عرصه های ملی شهرستان اسفراین از ابتدای امسال تاکنون رخ داده است.

وی از برخورد قانونی با چرای غیرمجاز و خارج از فصل دام ها در مراتع شهرستان خبر داد و افزود: 43 پرونده در این باره تشکیل و به محاکم قضایی سپرده شده است.

خضری بااشاره به ارجاع 77 پرنده تخریب و تصرف اراضی ملی اسفراین به محاکم قضایی درسال جار ی گفت: روند قانونی این پرونده ها در مراجع قضایی درحال رسیدگی است.

وی افزایش بهای زمین و حاصلخیز بودن اراضی ملی را از عمده ترین عوامل تخریب و تصرف از سوی برخی عوامل سودجو در سال های اخیر ذکر کرد و بر ضرورت حفاظت از اراضی ملی به عنوان سرمایه ملی تاکید کرد .

خضری با اشاره به اجرای پروژه های حفاظت خاک و ایجاد پوشش گیاهی در سطح عرصه های طبیعی شهرستان گفت: 300 هکتار از سامانه های عرفی و مراتع در مناطق شیرویه، جهان و برستو کپه کاری و 52 هکتار دیم زارکم بازده نیز در در اراضی مستثنیات از طریق تحویل بذر یونجه دیم به صورت رایگان به مالکین درحوزه کلات تبدیل به علوفه کاری شده است.

وی هدف از اجرای این طرح ها را جلوگیری از حرکت شن های روان ،جبران بخشی از کمبود علوفه دام و کنترل سیل و رسوب در این مناطق ذکر کرد.

خضری از نهالکاری 210هکتار اراضی میاندشت این شهرستان در محدوده طرح بین اللملی ترمیم ترسیب کربن از ابتدای امسال خبر داد و افزود: 90 هکتار از راضی میاندشت اسفراین نیز در همین مدت آبیاری سنواتی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان اسفراین خواستار همکاری مردم و تشکل های مردمی حامی منابع طبیعی برای حفاظت از این سرمایه ملی شد.

شهرستان اسفرین 420 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد.شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.