باید به بهانه تولید محیط زیست را تخریب کرد و با رفع یک مشکل ، مشکلات دیگری را برای مناطق مختلف به وجود آورد.

 نباید به بهانه تولید ،محیط زیست را تخریب کرد

ورامین- محمدامامی- خبرنگارقدس آنلاین: مدیر اداری مالی و برنامه ریزی فرمانداری ورامین گفت : نباید به بهانه تولید محیط زیست را تخریب کرد و با رفع یک مشکل ، مشکلات دیگری را برای مناطق مختلف به وجود آورد.
بوربور در بررسی وضعیت تصفیه خانه چرمشهراظهار داشت : یکی از مهمترین مشکلات پیش روی تولید در شهرک صنعتی چرمشهر به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی تخصصی کشور ، دفع فاضلاب تولید شده از واحدهای فراوری چرم می باشد که در صورت عدم مدیریت پسماندهای تولیدی در این منطقه ، خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست منطقه وارد می شود.
وی گفت : هم اکنون فار نخست تصفیه خانه چرمشهر مراحل انتهایی احداث خود را سپری می کند که یقینا با بهره برداری از آن ، بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف می شود هرچند که استفاده صحیح از این تصفیه خانه به همکاری و همراهی تمامی تولید کنندگان مستقر در این شهرک صنعتی ارتباط دارد.
وی افزود : هم اکنون از 145 واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی چرمشهر ، بیش از 110 واحد از سیستم های پیش تصفیه و دانه گیر برخوردار می باشند که این امر از ورود فاضلاب جامد به تصفیه خانه که عمر مفید آن را کاهش می دهد جلوگیری می کند.
وی بیان داشت : با هماهنگی های به عمل آمده با مدیریت شهرک صنعتی ، محیط زیست و صاحبان صنایع مقرر گردیده که ظرف مدت معلوم ، سایر واحدهای فاقد پیش تصفیه نیز به این سیستم مجهز شوند تا مشکلات این حوزه تا حد مطلوبی کاهش یابد.
شهرک صنعتی چرمشهر در سال 1364 به منظور ساماندهی صنایع چرم و دباغی که به صورت پراکنده در سطح استان تهران فعالیت می کردند در 35 کیلومتری جنوب شرق شهرستان ورامین احداث شد و هم اکنون بیش از یکصد واحد صنعتی در آن مستقر می باشند که بیشتر در حوزه تولید چرم و سالامبور فعالیت می کنند

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.