قدس آنلاین – رها واعظی: آمازون در سال ۲۰۱۳، هواپیماهای بدون سرنشین ربات مانندی را به نمایش گذاشت که قادر به تحویل سفارش مشتریان در مدت زمان ۳۰ دقیقه بودند.

هواپیماهای بدون سرنشین جدید آمازون برای تحویل خریدهای مشتریان

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، آمازون در سال 2013، هواپیماهای بدون سرنشین ربات مانندی را به نمایش گذاشت که قادر به تحویل سفارش مشتریان در مدت زمان 30 دقیقه بودند و اکنون نیز هواپیماهای بدون سرنشین تکامل یافته تری را ارائه کرده است که علاوه بر ادامه ی ماموریت تحویل 30 تا 45 دقیقه ای خود، می توانند تا مسافت 15 مایلی و ارتفاع 400 فوتی پرواز کنند.

این هواپیماهای کوچک بدون سرنشین، به طور اختصاصی برای تحویل بار طراحی شده اند و پیش از آنکه از حالت پرواز افقی به حالت کاهش ارتفاع عمودی درآیند، موتور خود را خاموش می کنند.

هواپیماهای بدون سرنشین جدید آمازون، پس از کاهش ارتفاع عمودی، بسته ی خود را در محل مورد نظر رها، سپس موتور خود را روشن می کنند و اوج می گیرند.

هواپیمای بدون سرنشین جدید آمازون در طرح های مختلف برای محیط های مختلف ایجاد شده است. البته طرح قدیمی این هواپیمای بدون سرنشین هنوز در حال توسعه می باشد.

با ورود این هواپیماهای بدون سرنشین به ترافیک هوایی، سازمان هوانوردی فدرال آمریکا، قصد دارد قوانین مشخصی برای پرواز این هواپیماها در آسمان ایالات متحده وضع کند، هر چند این قوانین در کشور انگلستان با آسان گیری بیش تری وضع شده است.

در اوایل سال جاری، سازمان FAA قوانینی برای هواپیماهای بدون سرنشین مخصوص تحویل سفارشات، پیشنهاداتی داد که براساس آن ها، پرواز این هواپیماها تا زمانی که وزن خیلی بالایی نداشته باشند و دید اطراف را زیاد نگیرند، مجاز خواهد بود. البته دستورالعمل نهایی برای پرواز این هواپیماها در آسمان آمریکا پس از تصویب نهایی مشخص خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.