قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "وضعیت قرمز بی خیالی!" و "خانه نشینی جوانان با افزایش سن بازنشستگی" تا "کینه شُتری!"

خانه نشینی جوانان با افزایش سن بازنشستگی

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "این لایحه را بازنگری کنید" در تیتر یک خود نوشت: "خانه نشینی جوانان با افزایش سن بازنشستگی"

در این روزنامه و به نقل از " دکتر امیر کرامتی" می خوانیم: "اگر این مصوبه قانون شود، شاهد بیکاری بسیاری از جوانان تحصیلکرده و ماهر در آستانه ازدواج خواهیم بود که پیامدهای آن بالا رفتن شاخص آسیب‌های اجتماعی است. به باور دکتر امیر کرامتی، اشتغالزایی باید اولویت نخست دولت در شرایط کنونی باشد، اما مورد بی‌توجهی واقع شده است. البته آنچه در حال حاضر منتشر شده، تنها پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه است که برای عملیاتی شدن لازم است در هیأت دولت و مجلس به تصویب برسد."

روزنامه "ایران" نیز به نقل از "مدیرعامل صندوق بازنشستگی" در تیتر یک خود نوشت: "حقوق و سن بازنشستگی اصلاح می شود"

در این روزنامه می خوانیم: "مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پیش روی این صندوق گفت: در حال حاضر مشکل نخست صندوق «سن بازنشستگی» است، چرا که این سن در دنیا برای زنان 60 و برای مردان 68 سال است اما سن بازنشستگی در کشور ما به طور میانگین 5/51 سال است که باید در برنامه ششم اصلاح شود."

***

گفت و گوی منتشر نشده با شیخ زکزاکی

روزنامه "قدس" عکس یک خود را به شیخ ابراهیم زکزاکی اختصاص داد و گفت و گوی اختصاصی و منتشر نشده ایشان با روزنامه "قدس" را منتشر کرد. در تیتر این گفت و گو از قول رهبر شیعیان نیجریه می خوانیم: "ایران پرچمدار «جهان خردگرا» خواهد بود."

در بخشی از صحبت های ایشان در روزنامه "قدس" می خوانیم: " در ابتدای حرکت اسلامی که در نیجریه شروع کردیم، شمار مسلمانان به اندازه انگشتان دست بود، اما به لطف الهی، اکنون تعداد شیعیان این کشور به میلیون‌ها نفر رسیده است. به برکت انقلاب اسلامی ایران و  امام راحل(ره)، معارف ناب اهل بیت(ع) به دورترین مناطق جهان از جمله کشورهای آفریقایی و نیجریه رسیده است. اکنون میلیون‌ها نفر در نیجریه، متأثر از آرمان‌های امام راحل(ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، حرکت‌های ضداستکباری و ظلم ستیزانه‌شان را آغاز کرده‌اند و ادامه دهنده مکتب اهل‌بیت(ع) هستند. مسلمانان نیجریه فرهنگ اهل‌بیت (ع) را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند."

***

پاسخ به آرزوهای غیرقانونی

رئیس قوه قضاییه خواستار انجام وظایف قانونی دست اندرکاران برگزاری انتخابات در حیطه‌های مختلف، پرهیز از تشویش اذهان عمومی از سوی افراد مختلف و رسانه‌ها و طرح سخنان و ادعاهای ناروا، غیرمنطقی و خلاف قانون در خصوص انتخابات شد.

در صفحه "اخبار" روزنامه "قدس" و به نقل از "آیت الله آملی لاریجانی" نوشته شده است: "نظارت خبرگان صرفا بر «صفات و ویژگی های رهبری» است"

روزنامه "قانون" هم نوشت: "رئیس قوه قضاییه: نظارت خبرگان بر رهبری نادرست و غیرقانونی است"

روزنامه "جوان" هم به نقل از "آيت‌الله آملي‌لاريجاني" نوشت: "برخي افراد، آرزوها و توقعات غيرقانوني خود را مطرح مي‌كنند." در تیتر این روزنامه می خوانیم: "پاسخ به آرزوهای غیرقانونی"

***

از "وضعیت قرمز بی خیالی!" تا "کینه شُتری!"

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "روز گذشته آلودگی هوای پایتخت به 7 برابر حد استاندارد رسید، اما حتی کمیته اضطراری آلودگی هوا هم تشکیل جلسه نداد" در تیتر یک خود نوشت: "وضعیت قرمز بی خیالی!"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "دیشب باران آمد، امید مردم فقط به آسمان است"

در "وطن امروز" می خوانیم: " یکه‌تازی ذرات معلق در آسمان پایتخت در روزهای گذشته در روز دوشنبه به حدی رسید که کیفیت هوای تهران را وارد وضعیت قرمز کرد. روز گذشته انباشت آلاینده‌ها در شهر تهران به 7برابر استاندارد سازمان جهانی بهداشت رسید و شرایط دشواری را برای ساکنان این کلانشهر رقم زد  و میدان دید را تا 4کیلومتر کاهش داد."

روزنامه "همشهری" هم تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "غوغای آلودگی"؛  در صفحه اول این روزنامه دو جمله از شهردار تهران منتشر شده است که به این شرح است: "اگر برای جان انسان ها به اندازه صنعت خودروسازی ارزش قائل بودیم، وضعیت خیلی بهتر از این بود" و "مدیریت فعلی رفع آلودگی هوا در دست باد و باران است و با ادامه این شیوه، روزهای بدتری در انتظارمان خواهد بود"

روزنامه "عصرایرانیان" نیز با بیان اینکه "آلودگی، نفس پایتخت نشین ها را گرفت"، تیتری به این شرح داشت: "روز قرمز تهران"

روزنامه "شهروند" از "خطر تنفس برای پایتخت نشین ها" می نویسد. این روزنامه با بیان اینکه "تعداد قربانیان آلودگی هوا در تهران معادل سقوط سالانه 20هواپیما است"، در تیتر خود نوشت: "آی آدم ها! تهران دارد می میرد"

روزنامه "تعادل" هم با انتشار عکسی از هوای آلوده تهران، نوشت: "تهران دیروز آلوده ترین روز سال را پشت سر گذاشت"

در نقطه مقابل؛ روزنامه "آفتاب یزد" با انتشار عکس "ابتکار" در صفحه اول خود، تیتر یک به این شرح داشت: "کینه شُتری!" در این روزنامه می خوانیم: "در ادامه موج هجمه ها، فشارها و غرض ورزی ها علیه معاونان رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست از سوی رسانه ها و گروه های دلواپس و مخالف با دولت یازدهم به طور اعم و معصومه ابتکار به طور اخص، این بار ادعای کمک رفاهی میلیونی(!) وی به معاونانش را علم کرده اند؛ آن هم کمک رفاهی 4میلیونی به معاونی که حقوقی از سازمان محیط زیست دریافت نمی کند."

روزنامه "روزان" هم با بیان اینکه "استانداری وضعیت هوای تهران را در مرز هشدار ندانست"، تیتری به این شرح دارد: "آلودگی هوای تهران زرد یا قرمز"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.