بارش برف و باران در سراسر کشور، امروز جاده ها، مدارس و استان های کشور را تحت تاثیر خود قرار داد.

آخرین خبرها از وضعیت جاده ها، هوا و تعطیلی مدارس
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان،بارش برف و باران در سراسر کشور، امروز جاده ها، مدارس و استان های کشور را تحت تاثیر خود قرار داد. بارش برف و باران در استان های مختلف کشورمان موجب شده مدارس بسیاری از استان ها تعطیل شده و راه های ارتباطی بین روستاهای متعدد قطع شود و پلیس راه و نیروهای امدادی با هشدار به رانندگان مبنی بر لغزندگی و خطرات جاده ها بر رعایت نکات ایمنی تاکید کردند.
سازمان هواشناسی برای بیشتر مناطق کشور از جمله تهران بارش برف و باران را پیش بینی کرد.بارش برف در بیشتر محورهای  استان های البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اردبیل، زنجان ، قم، کردستان، کرمانشاه ، مرکزی، همدان، اصفهان، خوزستان، قزوین، کهگیلویه و بویر احمد،چهارمحال بختیاری و لرستان گزارش شده است.
گفتنی است تردد در این محورها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

پیش بینی هواشناسی برای امروز و فردا فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره وضعیت امروز هوای پایتخت گفت:ضمن اینکه از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربیکاسته می شود، بارش پراکنده برف و باران در شمال، مرکز و جنوب کشور ادامه می یابد. از بعدازظهر امروز در نیمه غربی کشور فعالیت سامانه خاتمه یافته و با انتقال آن به شرق، بارش بصورت برف و باران در شمال شرق، شرق سواحل خزر و البرز شرقی پیش بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به این‌که بارش برف به شکل پراکنده تا چهارشنبه صبح درشمال شرق کشور ادامه می‌یابد، گفت: بارش برف امروز در شمال غرب، غرب و دامنه هاي مرکزي زاگرس و دامنه هاي البرز، و فردا و پس فردا در شمال شرق کشور، لغزندگی جاده به‌ویژه درمناطق کوهستانی با کولاک برف و برخی نقاط با مه غلیظ پیش بینی می‌شود.
 
بارش برف گردنه های چری و شاه منصوری را در شهرستان کوهرنگ بست.
سرهنگ عباس فرمانی فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: هم اکنون بارش برف در محورهای جنوب آذربایجان غربی از جمله مهاباد به نقده، مهاباد به میاندوآب و مهاباد به بوکان همچنان تداوم دارد که موجب لغزنده شدن سطح جاده ها شده است.
وی با بیان اینکه بارش ها در شمال استان خفیف گزارش شده است، گفت: بیشترین بارش ها در این مدت مربوط به شهرستان های پیرانشهر و مهاباد است.
فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی بیان کرد: رانندگانی که قصد دارند از این مسیرها تردد کنند خودروهای خود را حتما به تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز ساخته و تا حد امکان از تردد شبانه در این محورها خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به ادامه بارش خفیف برف در استان اعلام کرد: با وجود ادامه بارش ها تمامی مسیرهای جاده ای اصلی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

*استان مرکزی
بارش سنگین برف، لغزندگی معابر و برودت هوا موجب تعطیلی تمام مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهر و روستای شهرستان های اراک،شازند، کمیجان، فراهان، آشتیان، خمین و منطقه سربند تعطیل است.

قطع دسترسی به دو روستای بخش مرکزی گتوند

جهانگیرحیدری پور بخشدار مرکزی گتوند گفت:راه ارتباطی دو روستای چغامله و سله چین بخش مرکزی گتوند در پی بارندگی شدید روز دوشنبه و سیلابی شدن مسیل ها قطع شده است.


*تصادف زنجیره ای 25 خودرو در محور ساوه-همدان

مرکز اطلاع رسانی فوریت های پزشکی ساوه اعلام کرد: تصادف زنجیره ای 25 خودرو در شامگاه دوشنبه در محور ساوه -همدان 11 مصدوم برجای گذاشت.

این سانحه به علت بارش برف و کولاک در کیلومتر 70 اتوبان ساوه- همدان به وقوع پیوست.

بر اساس این گزارش، سه مصدوم از مجموع مصدومان این حادثه که دو مرد و یک زن هستند، با تلاش نیروهای امدادی و اعزام سه دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی شهید مدرس ساوه منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.

**کولاک شدید در جاده های همدان

سرهنگ مهدی شاکری رئیس پلیس راه استان همدان از کولاک شدید در برخی مسیرهای ارتباطی این استان بویژه آزاد راه همدان - ساوه و جاده قدیم همدان - تهران خبر داد.

درحال حاضر بیشتر جاده های این استان سفید پوش است به این منظور همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

رییس پلیس راه استان همدان گفت : در پی لغزنده بودن جاده ها تا کنون تنها یک دستگاه اتوبوس واژگون شده که منجر به زخمی شدن شش شهروند شده است.

تمامی جاده های این استان باز بوده و تردد در آن جریان دارد با این وجود رانندگان باید با رعایت سرعت مطمئنه و توجه به جلو تردد کنند.

طرح زمستانی پلیس با هدف ایمن کردن راهها برای شاغلان حمل و نقل از روز گذشته آغاز شده و 62 تیم پلیس راه، 52 تیم راهنمایی و رانندگی و 100 نیروی پیاده راهور در طرح راهداری زمستانی امسال مشارکت دارند.

لغزندگی جاده ها و آماده باش نیروهای امدادی البرز

عباس صفری مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد: بارش برف سبب لغزندگی تمام محورهای مواصلاتی این استان شده است.

انتظار می رود تمام رانندگانی که قصد تردد در راه های استان البرز را دارند زنجیر چرخ و لوازم ایمنی همراه خود داشته باشند.

به دنبال پیش بینی هواشناسی البرز تیم های راهداری ازشب گذشته در جاده های کوهستانی و پرتردد استان البرز به حالت آماده باش درآمده اند.

رانندگانی که قصد سفر ازجاده کرج-چالوس را دارند، تونل ها را برای تجهیز زنجیر چرخ انتخاب نکنندچرا که این اقدام سبب تصادف در این محدوده ها خواهد شد.


مدارس کدام استان‌ها تعطیل هستند؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان،به دلیل بارش برف و یخبندان، مدارس در برخی از استان های کشور تعطیل اعلام شد.
 
مدارس برخی از مناطق استان لرستان فردا تعطیل است
 روابط عمومی آموزش وپرورش استان لرستان اعلام کرد: به دلیل بارش برف و یخبندان مدارس 7 منطقه آموزشی این استان فردا سه شنبه در نوبت صبح تعطیل است.مدارس نوبت صبح ابتدایی و دوره اول متوسطه شهرستان های بروجرد، دورود، ازنا و الیگودرز فردا سه شنبه تعطیل اعلام شده است.

همچنین براساس این گزارش مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه مناطق آموزش و پرورش در بخشهای اشترینان بروجرد، سیلاخور دورود و زاغه خرم آباد فردا سه شنبه تعطیل هستند.

گفتنی است بارش برف امروز برخی از مناطق استان لرستان را سفید پوش کرد و در الیگودرز ارتفاع برف به نیم متر هم رسیده است.
 
مدارس ۱۰ شهر استان همدان فردا تعطیل شد
اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان به‌دلیل بارش برف، برودت هوا و لغزندگی سطح معابر عمومی، مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه در نواحی یک و دو همدان، بهار، لالجین، کبودر آهنگ، گل‌تپه، رزن، سردرود، قروه درجزین، فامنین و قهاوند را فردا سه‌شنبه 24 آذر ماه جاری در نوبت صبح تعطیل است.
 
 فرهنگیان و دانش‌آموزان استان همدان می‌توانند آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به تعطیلی مدارس را از طریق تلفن گویای 31359 دریافت کنند.
 
 
 مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی سراسر استان قزوین در نوبت صبح تعطیل است
سالار قاسمی،مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: فردا سه‌شنبه 24 آذرماه مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی سراسر استان به علت بارش شدید برف و برودت هوا در نوبت صبح تعطیل است.
 
مدارس نوبت صبح 11 شهر آذربایجان غربی تعطیل اعلام شد
 
خلیل اسکندری،مسئول دفتر مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدارس 11 شهر و برخی از مناطق و بخش های استان در نوبت صبح روز سه شنبه به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل است.
 
وی افزود: روز سه شنبه مدارس نوبت صبح نواحی یک و دو ارومیه در مقطع پیش دبستان و ابتدایی، شهرستان های پیرانشهر، اشنویه، بوکان، شاهیندژ، مهاباد، میاندواب و مناطق کشاورز، سیلوانا، صومای برادوست، نازلو و مرحمت آباد در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است.

وی اظهار کرد: مدارس شهرستان نقده نیز در تمامی مقاطع تحصیلی و مدارس سردشت در مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول تعطیل است.

اسکندری گفت: فردا مدارس شهرستان خوی، سلماس و بخش انزل نیز فقط در مقطع ابتدایی تعطیل است.

وی با بیان اینکه سایر مدارس استان روز سه شنبه 24 آذرماه دایر است، افزود: اطلاعات مربوط به تعطیلی مدارس به روز رسانی می شود و در صورت تغییر برنامه تعطیلی مدارس در روز سه شنبه از طریق رسانه ها اعلام می شود.
 

روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان :مدارس نوبت صبح برخی شهرستان‌های کردستان فردا تعطیل است
 
روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان از تعطیلی مدارس برخی شهرستان‌های استان برای فردا سه‌شنبه خبر داد.
 
علیرضا منتشلو، مسئول روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: فردا سه‌شنبه به دلیل بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر تمامی مدارس شهرستان‌های سقز، دیواندره، قروه و دهگلان و مناطق زیویه و سریش‌آباد تعطیل است.
 
وی همچنین افزود: مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه سطح شهر و تمامی مدارس روستایی شهرستان بیجار و مدارس ابتدایی شهرستان‌های سنندج و بانه در نوبت صبح فردا تعطیل است.
 

مدیر آموزش و پرورش بروجرد:تعطیلی مدارس ابتدایی و اول متوسطه بروجرد
 
جمشید ابوالفتحی،مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: به علت بارش برف مدارس ابتدایی و اول متوسطه بروجرد در نوبت صبح فردا تعطیل هستند.
 
تعطیلی در مدارس پیش دبستانی استان اردبیل
 
بر اساس اعلام آموزش و پرورش فردا سه‌شنبه 24 آذر در سری صبح در اردبیل فقط مقطع پیش‌دبستانی و در خورش رستم پیش‌دبستانی و ابتدایی به دلیل بارش برف و برودت هوا تعطیل است.
 
 
به علت بارش برف و برودت هوا مدارس همه مقاطع  بخش سلفچگان و بخش خلجستان استان قم تعطیل است.
 
بارش برف و برودت هوا برای دومین روز متوالی، مدارس مهاباد را تعطیل کرد.
 
بارش برف سنگین برف موجب تعطیلی بیشتر مدارس شهرستان های استان مرکزی در نوبت صبح امروز سه شنبه شد.
 
 همه مدارس سه مقطع تحصیلی بخش خرقان شهرستان زرندیه و مدارس ابتدایی این شهرستان در نوبت صبح تعطیل است.
 
همه مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهرو روستای شهرستان های اراک، شازند، کمیجان،فراهان، آشتیان، خمین و منطقه سربند امروز سه شنبه تعطیل است.
 
مدارس ابتدایی شهر و روستای تفرش، مقاطع ابتدایی شهر و روستای منطقه سربند در نوبت صبح تعطیل است.
 
مقاطع اول و دوم منطقه نوبران فعالیت خود را از ساعت 9 و نیم صبح آغاز می‌کنند.
 
همه مدارس سه مقطع تحصیلی بخش خرقان شهرستان زرندیه و مدارس ابتدایی این شهرستان در نوبت صبح تعطیل است.
 
کار مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم این شهرستان با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود.
 
مدارس ابتدایی چهارمحال وبختیاری روز سه شنبه تعطیل اعلام شد
 بارش برف سنگین که ازبعدازظهر دوشنبه سراسر استان چهارمحال وبختیاری را در برگرفته، مدارس مقطع ابتدایی تمامی نواحی این استان را به تعطیلی کشاند.
 
مدیرکل مرکز مدیریت بحران چهارمحال وبختیاری گفت: با توجه به بارش برف دراستان وموافقت استاندار، مدارس ابتدایی در نوبت صبح روز سه شنبه تعطیل و بقیه مدارس متوسطه اول ودوم و دانشگاه ها نیز از ساعت 9صبح فعالیت خود را آغاز می کنند.

 
ستار فرهادی  افزود: بر اساس تصمیم شورای مدیریت بحران دستگاه های اجرایی و بانک های استان نیز در روز سه شنبه فعالیت خود را با یک ساعت تاخیر و از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح آغاز می کنند.

بارش برف بخش مدارس آذربایجان شرقی را تعطیل کرد

براساس اعلام روابط عمومی اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی مناطق صوفیان و تسوج با یک ساعت تاخیر آغاز می شود ولی کلیه مقاطع تحصیلی مدارس شهری و روستایی شهرستان ملکان تعطیل خواهد بود.

 مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی شهری و روستایی شهرستان چاراویماق تعطیل و دیگر مقاطع تحصیلی با یک ساعت تاخیر شروع خواهند شد.
کلیه مقاطع تحصیلی مدارس بخش سراجوی مراغه و مدارس پیش دبستانی و ابتدائی بخش مرکزی شهرستان مراغه نیز تعطیل اعلام شد.
همچنین کلیه مقاطع تحصیلی مدارس روستایی و مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی شهری شهرستان بناب تعطیل خواهد بود.

روابط عمومی اداره کل اموزش و پرورش استان، می افزاید: مقاطع تحصیلی مدارس روستایی شهرستان هشترود تعطیل و مدارس پیش دبستانی و ابتدائی شهری با یک ساعت تاخیر شروع خواهند شد.

کلیه مقاطع تحصیلی مدارس روستایی و شهر آچاچی شهرستان میانه تعطیل اعلام می شود و همچنین مقاطع تحصیلی مدارس شهری و روستایی شهرستان نظرکهریز تعطیل خواهد بود.

در بخش قلعه چای شهرستان عجب شیر کلیه مقاطع تحصیلی و در بخش مرکزی و شهری شهرستان عجب شیر مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل است.

فریدون‌شهر در غرب استان اصفهان شاهد بیشترین بارش برف به میزان ۲۵ سانتی‌متر بود که همین موضوع سبب مسدود شدن برخی از راه‌های روستایی این شهرستان و تعطیلی مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی این شهرستان شد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.