وزیر صنعت، معدن و تجارت نقش مثبت بخش خصوصی در تعاملات اقتصادی بین ایران و عمان را مورد تاکید قرار داد.

آمادگی بخش خصوصی ایران برای ارتقای سطح همکاری ها با عمان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا روز چهارشنبه اعلام کرد: محمدرضا نعمت زاده در حاشیه اجلاس وزرای کشورهای عضو سازمان جهانی تجارت در کنیا در دیدار با مسعود الصنادی وزیر بازرگانی و صنعت عمان این مطلب را بیان کرد.
وی با اشاره به عزم ایران برای داشتن روابط دوستانه با همه کشورهای همسایه، مواضع کشورمان در منطقه را به نفع استقرار ثبات و آرامش برای تمام کشورها ارزیابی کرد.
نعمت زاده با توجه به فعالیت های ایران در بازارهای سی.آی.اس، به امکان همکاری با عمان در استفاده از چنین فرصت هایی اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی ایران دارای تجربه ارزشمند در انجام پروژه های مختلف عمرانی است و فعالیت این بخش در پروژه های مختلف ساختمانی، بهداشتی و درمانی و نیز فعالیت های عمرانی دولت عمان مثبت ارزیابی می شود.
نعمت زاده بر زمینه سازی چنین فعالیت هایی توسط طرف ایرانی تاکید کرد.
مسعود الصنادی وزیر بازرگانی و صنعت عمان نیز برای آسان سازی تجارت با ایران از جمله شتاب بخشی و ترخیص کالاهای وارداتی، ایجاد امکان مسافرت دریایی بین دو کشور با بهره گیری از اتوبوس دریایی و ایجاد تجهیزات لازم برای تسهیل و استفاده از ناوگان حمل ریلی و دریایی توسط طرفین را مورد تاکید قرار داد.
وی با اشاره به سفر عمانی ها به ایران برای استفاده از خدمات درمانی، تسهیل چنین مراوداتی را مورد توجه قرار داد.
الصنادی به دعوت عمان از سرمایه گذاران کشورهای دیگر از جمله بخش خصوصی ایران برای سرمایه گذاری در این کشور و مشارکت در پروژه های مختلف از جمله پروژه های ساختمانی، بهداشتی و درمانی و نیز عمرانی دولت عمان اشاره و اظهار امیدواری کرد: با حضور بخش خصوصی ایران در این پروژه ها زمینه های همکاری های مشترک گسترش یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.