وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی با محکوم کردن فاجعه خونین نیجریه ، از وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی خواست در قبال این فاجعه انسانی سکوت نکنند.

کشورهای اسلامی نباید در قبال فاجعه نیجریه سکوت کنند

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی جنتی در این پیام، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان شهدا و آسیب دیدگان، از مجامع بین الملل اسلامی به ویژه وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی خواست که در قبال این فاجعه انسانی سکوت ننموده و موجبات خاتمه یافتن این رفتارهای بیگانه با روح اسلام و آموزه های وحیانی و بلکه غیرانسانی را فراهم کنند.
وی افزوده: خبر تاسف بار تهاجم به شیعیان نیجریه، شهید و مجروح شدن صدها تن از مسلمانان و دستگیری و اذیت و آزار شیعیان این کشور که در سکوت خبری مدافعان دروغین حقوق بشر صورت گرفته، مایه اندوه و تاثر فراوان امت اسلام در سراسر جهان شده است.
این پیام یادآور شده: در این فاجعة خونین، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور که شخصیتی مؤمن و مجاهد است که با نثار جان و مال خود و خانواده و عزیزانش برای استقرار صلح و عدالت و استحکام دین خدا تلاش می کند، در بدترین و بی رحمانه ترین شرایط دستگیر و فرزندش در این فاجعه با نایل شدن به فیض شهادت به سه برادر شهیدش که سال گذشته در جریان راهپیمائی روز قدس به دست حامیان صهیونیسم به شهادت رسیدند، پیوسته است.
به گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این پیام آورده است: آقای شیخ ابراهیم زکزاکی روحانی مبارزی است که به خاطر تلاش های علمی و فرهنگی و نثار خون عزیزانش برای اسلام در جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در سال جاری به عنوان خادم فرهنگی آن امام رئوف شناخته و از ایشان تجلیل شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری تاکید کرده، از دولت نیجریه به ویژه مسئولان فرهنگی این کشور انتظار می رود که هرچه سریع تر نسبت به مشخص نمودن سرنوشت این عالم فرهیخته و مجاهد و بازگرداندن آرامش به زندگی شیعیان نیجریه اقدام نمایند و ضمن برخورد قاطع با عاملان، اجازه ندهند که موج افراط گرائی و تروریسم تکفیری بیش از این به رفتارهای فاجعه بار خود ادامه دهد.
به گزارش ایرنا، در حمله نیروهای ارتش نیجریه به منزل علامه شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی رئیس سازمان اسلامی نیجریه که روز یکشنبه انجام شد، ده ها تن به خاک و خون کشیده شده و برخی نیز زخمی شدند.
در پی حمله ارتش نیجریه در شهر زاریا که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شیعیان نیجریه شد، وزارت امور خارجه کاردار نیجریه در تهران را فراخواند و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با صدور بیانیه ای کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه را محکوم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.