وزیر آموزش و پرورش گفت: پرداخت پاداش بازنشستگان این وزارتخانه نیازمند یکهزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش نیازمند ۱۰۵۰ میلیارد تومان اعتبار است
 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی اصغر فانی در جمع فرهنگیان شهرستان فلاورجان و منطقه پیربکران اصفهان افزود: این مشکل سابقه دار در حال بررسی است و با پیگیری های متعدد هرچه زودتر حل خواهد شد.

وی افزود: حقوق بازنشستگان فرهنگی سنوات قبل نیز با مشکلات بسیاری مواجه بود که با پیگیری های اخیر کمیسیون اجتماعی دولت پیش بینی شده است این مشکل نیز در بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه ترمیم و برطرف شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکل 10 ساله مسکن فرهنگیان افزود: امور اجرایی ساخت و تحویل یکهزار باب منزل مسکونی فرهنگیان در حال پیگیری است و حل خواهد شد.
فانی بیان کرد: مسائل و مشکلات موجود در آموزش و پرورش مسائلی مزمن و قدیمی است که تلاش دولت روحانی، کاهش این مشکلات در یک بازه زمانی معقول و عقلانی است .
وی یکی از موضوع های مهم در سند تحول نظام آموزش و پرورش را بحث رتبه بندی معلمان اعلام کرد و افزود: احکام این سند مطرح شده و لازمه این رتبه بندی نیز ارزیابی حرفه ای از مهارت های معلمان است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید سازوکاری داشته باشیم تا عملکرد فرهنگیان را ارزیابی کنیم و امسال در حال برنامه ریزی برای ایجاد مراکز ارزیابی حرفه ای معلمان هستیم تا با بتوانیم زمینه های اجرایی رتبه بندی معلمان را در سال های بعد فراهم کنیم .
فانی تصریح کرد: سند تحول نظام ، سندی است که تهیه آن از سال 82 آغاز شد و در سال 91 به تصویب رسید و بر اساس آن، نقشه راه آماده شده است و در برنامه ششم و هفتم توسعه اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه از موضوع های مهمی است که همه مشکلات موجود بر سر راه آموزش و پرورش را برطرف خواهد کرد.
وی، موضوع های نظیر بودجه ، برنامه های درسی و محتوایی، پژوهش و ارزشیابی، مدیریت و آموزش و پرورش و غیره را در زمره مباحث پیش بینی شده در این سند برشمرد.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در باره به اتمام نرسیدن پروژه استخر این شهرستان نیز گفت:نیمی از هزینه این استخر از محل اعتبارات ملی و نیم دیگر از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.
فانی همچنین گفت: از جمع 520 هزار کلاس درس در کشور، یک سوم یعنی معادل 33 درصد از فضاهای آموزشی ما استاندارد نیست .
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در 10 سال اخیر 66 درصد از فضاهای آموزشی در سطح کشور غیراستاندارد بود که ظرف چند سال گذشته این میزان به 33 درصد کاهش پیدا کرد.
فانی افزود: فضاهای باقی مانده نیز با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به فضاهای استاندارد تبدیل خواهد شد و فضاهای آموزشی شهرستان فلاورجان نیز جزو اولویت کاری ماست.
وی همچنین گفت: جدیدترین خبری که برای فرهنگیان داریم این است که فرزندان این قشر در پذیرش وزارت آموزش و پرورش در اولویت قرار می گیرند.
فانی تاکید کرد: معلمان رکن اصلی آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت هستند بر همین اساس ساماندهی نیروی انسانی و معلمان در اولویت اصلی کاری ما قرار گرفته است.
شهرستان فلاورجان در 10 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.