وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر ۲ هزار سایت خبری در کشور مجوز ندارند که برای آنها تسهیلاتی را فراهم کرده‌ایم تا مجوز بگیرند.

جنتی: ۲ هزار سایت خبری در کشور فاقد مجوز هستند/ قطع یارانه رسانه‌های دولتی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، علی جنتی صبح امروز در جمع مدیران و سردبیران مطبوعات سبزواری با بیان اینکه در دو سال اخیر، بیش از 4 هزار رسانه نشریه و وب‌سایت مجوز گرفته‌اند، اظهار داشت: این میزان مجوز در طول سال‌های انقلاب بی نظیر بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون تنها 10 هزار روزنامه و نشریه مجوز گرفته‌اند، افزود: در حال حاضر 2 هزار سایت خبری در کشور مجوز ندارند که برای آنها تسهیلاتی را فراهم کرده‌ایم تا مجوز بگیرند.

جنتی با اشاره به کمک وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی به رسانه‌ها و روزنامه‌ها نیز خاطرنشان کرد: ما کمک هایمان به صورت یارانه به رسانه‌ها و روزنامه‌ها دارای ضوابط خاصی است و باید در چهارچوب ضوابط یارانه پرداخت کنیم.

وی با بیان شفاف سازی فضای جامعه توسط رسانه‌ها یادآور شد: قانون مطبوعات دارای نقدهای زیادی است که برای رفع این نواقص لایحه جدیدی را تدوین کرده‌ایم که سال آینده به مجلس ارائه می‌شود و این اشکالات در آن برطرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای ما هیچ فرقی بین رسانه‌های طرفدار دولت یا مخالف دولت نیست، عنوان کرد: ما فقط می‌خواهیم رسانه‌ها به شفاف‌سازی فضای جامعه کمک کنند.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه ما در برخورد با رسانه‌ها کاملا بی‌طرف هستیم، اظهار کرد: برای برخورد با رسانه های متخلف٬ هیئتی مطبوعاتی داریم که این هیئت 7 عضو دارد و ارشاد فقط یکی از این اعضا است.

وی تصریح کرد: ما بسته‌های مختلفی نیز برای تشویق رسانه‌ها داریم که براساس آن ضوابطی که پیش بینی شده رسانه ها را مورد تشویق قرار می دهیم.

جنتی ادامه داد: یارانه تمام موسسات مطبوعاتی و نشریات دولتی وابسته به سازمان قطع شده و این کار در  راستای کمک به نشریات و مطبوعات خصوصی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.