رئیس سازمان بهزیستی کشور، نظام روانشناسی و مشاوره را یک یار استراتژیک برای همیاری بهزیستی برشمرد و گفت: جامعه امروزی با شاخص‌های نشاط و شادی فاصله زیادی گرفته است، لذا بهزیستی آمادگی این را دارد شرایطی فراهم شود تا شاهد ارتقای سطح سلامت جامعه و افزایش کیفیت زندگی مردم باشیم.

رشد ۵۷ درصد طلاق زنان سرپرست خانوار از سال ۸۵ تا ۹۱

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره که در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد گفت: افسردگی، اضطراب، بازمانده شدن از تحصیل همه یک واقعیتی است که امروزه با آن مواجه شده ایم و یک نگاه تخصصی و علمی را برای رفع این معضل‌ها می‌طلبد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به آمار آسیب‌های اجتماعی، روحی و روانی در جامعه امروزی، افزود: طلاق زنان سرپرست خانوار از سال 85 تا 91، 57 درصد رشد داشته است؛ در بحث نوع مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی از 4 درصد به 24 درصد افزایش داشته ایم که زنان گرفتار شده به این معضل از 4 درصد به 10 درصد افزایش داشته است، همچنین در خصوص اختلالات روحی و روانی که نیاز به مداخله دارند 6/23 درصد 15 تا 64 ساله جامعه را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه بهزیستی به عنوان یک دستگاه اجرایی در پیشانی اجرای رفع این آسیب‌ها قرار دارد، تصریح کرد: علم روانشناسی از قدمت طولانی برخوردار است ولی به لحاظ عمیق شدن در فرهنگ عمومی جامعه نتوانسته پذیرای مشاوره روانشناسی قرار گیرد؛ لذا یکی از اقدامات این سازمان ورود به این مسئله است تا دید فرهنگ عمومی جامعه را نسبت به این موضوع ارتقا بخشد.

محسنی بندپی، با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: نخست باید توسط ذی نفعان، بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها را کاهش دهیم؛ لذا سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به عنوان صاحب نظر و صاحبان اندیشه می‌تواند در تامین سلامت روحی روانی و اجتماعی ما را یاری دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به کیفیت بخشی خدمات اشاره کرد و افزود: باید ارتباطی تنگاتنگ با محیط‌ های دانشگاهی داشته باشیم و از آنجایی که وظایف و اختیارات بهزیستی نیازمند یک بازنگری اساسی است، هیچ مرجعی قوی‌تر از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره نیست.

وی با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید، مبنی بر توسعه مشارکت های مردمی، گفت: حضور مردم در عرصه‌های تصمیم گیری مفید است؛ لذا تصدی‌گری هایمان را کاهش داده و از ظرفیت‌های ارزشمند فعلی جامعه استفاده می‌کنیم.

محسنی بندپی، ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر دو هزار مرکز مشاوره از بهزیستی مجوز دریافت کرده‌اند و بیش از 25 هزار نفر به عنوان روانشناس، مشاور و مددکار در خط 1480 و ترک اعتیاد با سازمان بصورت مستقیم همکار ی می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، در پایان نظام روانشناسی و مشاوره را یک یار استراتژیکی برای همیاری با بهزیستی برشمرد و یادآور شد: جامعه امروزی با شاخص‌های نشاط و شادی فاصله زیادی گرفته است، لذا بهزیستی آمادگی این را دارد شرایطی فراهم شود تا شاهد ارتقای سطح سلامت جامعه و افزایش کیفیت زندگی مردم باشیم.

یادآوری می شود؛ در پایان این نشست تفاهمنامه‌ای بین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و بهزیستی کشور با هدف ارتقای کیفیت خدمات و مشاوره تلفنی استان تهران منعقد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.