استاندار خراسان رضوی گفت: احتمال اینکه انتخابات این دوره در مشهد به‌صورت الکترونیک برگزار شود، بسیار پایین است.

احتمال برگزاری انتخابات الکترونیک در مشهد پایین است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در حاشیه بازدید از ثبت‌نام کاندایداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در فرمانداری  مشهد‌مقدس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با پیامی که وزیر کشور در بیستم آذر ماه سال جاری صادر کرد عملیات ثبت‌نام اجرایی شده، عملکرد هیئت‌های اجرایی در این زمینه به خوبی صورت گرفته و هماهنگی‌های مناسبی میان وزارت کشور هیئت نظارت و شورای نگهبان انجام شده است.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از 26‌آذر آذر ماه آغاز شده و با توجه به برخی از گمانه‌زنی‌ها می‌توان این استدلال را مطرح کرد که حدود 14‌نفر در خراسان‌رضوی برای عضویت در خبرگان رهبری حضور پیدا کنند، این در حالی است که از این میان تنها 6 نفر انتخاب می‌شوند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروز ثبت‌نام کاندیداهای مجلس آغاز شده است، خاطرنشان کرد: برآورد این است که 500نفر داوطلب ثبت‌نام در کاندایدتوری مجلس حضور داشته باشند و با توجه به این موضوع وضعیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی رقابتی می‌شود زیرا از میان آن‌ها تنها 18 نفر به مجلس راه پیدا می‌کنند.

رشیدیان با تأکید بر اینکه شعار دولت حضور حداکثری سلایق و افرادی که به قانون و جمهوری اسلامی ایران  اعتقاد دارند در انتخابات است، اظهار داشت: افرادی که به قانون پایبند هستند باید در انتخابات شرکت کرده تا اقبال عمومی در  این حوزه به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه با توجه به زمینه‌سازی‌ها مشارکت حداکثری برای کاندیداتوری و حور در انتخابات به وجود می‌آید، خاطرنشان کرد:  خواسته ما این است که تمام جناح‌ها در انتخابات پیش رو شرکت کرده در این راستا جلسات عمومی با جناح‎ها برگزار شده و تعامل بین هیئت نظارت جناح‌ها و احزاب می‌تواند در مورد تعیین صلاحیت‌ها مشکلات را کاهش دهد.

وی در مورد برپایی انتخابات الکترونیک در مشهد، خاطرنشان کرد: این امر هنوز در مشهد مقدس قطعی نشده اما اقداماتی صورت گرفته تا انتخابات به هر صورت  به بهترین شکل انجام شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: احتمال انجام این انتخابات در مشهد به‌صورت الکترونیک پایین است اما امید می‌رود روزی به این مهم دست پیدا شود باید در نظر داشت برای اینکه انتخاب الکترونیک در مشهد انجام شود باید میان وزارت کشور و شورای نگهبان توافقی صورت گیرد.

رشیدیان گفت: با این وجود تجهیزاتی که برای انتخابات الکترونیک مهیا شده بود به شورای نگهبان ارسال شده اما نسبت به آن ایراداتی وارد آمده که باید در مورد آنها تصمیم گیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.