همایش ملی سیره رضوی برای دومین سال متوالی در سبزوار برگزار شد.

همایش ملی سیره رضوی در سبزوار برگزار شد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد فاتحی ظهر امروز در آیین گشایش همایش ملی سیره رضوی با بیان اینکه این همایش ملی برای دومین سال با حمایت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شده است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش، افزایش پژوهش‌های دینی و اسلامی است که بنابر درخواست ارائه شده از سوی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) دانشکده علوم قرآنی سبزوار عهده‌دار برگزاری این مراسم شد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار با بیان اینکه بهره‌مندی از سیره رضوی در جایگاه سبک زندگی اسلامی نقش بسیار موثری دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سبک زندگی بر مبنای قرآن در ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی و قرآنی بوده که توسعه این نوع سبک زندگی اساسی‌ترین راهبرد برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه قبل از برگزاری همایش ملی رضوی بیش از 200 اثر قرآنی از سراسر دانشگاه‌های کشور و نیز کشورهای لبنان، عراق و الجزایر به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 16 اثر ویژه از سوی هیئت داوران این همایش برگزیده و به چاپ می‌سد.

وی با اشاره به اینکه 21 دانشکده علوم قرآنی زیر نظر دانشگاه علوم معارف اسلامی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند، بیان کرد: مهم‌ترین رویداد پژوهشی این همایش ملی کسب درجه علمی از وزارت علوم بوده که سخنرانی پژوهشگرانی از جهان اسلام بر اهمیت و تأثیرگذاری این همایش افزوده است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار یادآور شد: در این همایش یک روزه با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های علوم قرآنی و اسلامی نشست‌های تخصصی بررسی ابعاد مختلف سیره رضوی برگزار می‌شود.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.