رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: پروژه‌های اسلام‌هراسی مهم‌ترین راهبرد کشورهای غربی است.

پروژه‌های اسلام‌هراسی مهم‌ترین راهبرد کشورهای غربی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام احمد عابدی ظهر امروز در همایش ملی سیره رضوی که در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کشورهای مستکبر غرب‌زده با رفتاری کاملاً غیردینی به قرآن کریم هتک حرمت می‌کنند و به بهانه اینکه در قرآن کریم آیات جهاد گفته شده، دست به چنین اقداماتی می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه ایجاد هنجارهای مذهبی و دینی یکی از روش‌های کشورهای استکبار جهانی است، اظهار کرد: هم‌اکنون دشمنان اسلام با ایجاد تفرقه و نفوذ به دنبال فروپاشی کشورهای اسلامی است که متأسفانه در چند سال اخیر دست به جنایت‌هایی همچون کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی زده‌اند.

عابدی با بیان اینکه کشتار مسلمانان در کشور نیجریه ناشی از افکار صهیونیستی است، بیان کرد: گروهک‌های تروریستی داعش با ایجاد انحرافات دینی به دنبال ایجاد عقاید شخصی خود در مسلمانان هستند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی پروژه‌های اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی از مهم‌ترین برنامه‌های غرب و خاندان سعودی است، تبیین کرد: توطئه‌گران نهضت اسلامی با به راه انداختن جنگ‌های نیابتی در کشورهای عراق، سوریه و ...  به دنبال نابودی تفکرات و عقاید شیعی هستند تا بتوانند با نابودی اسلام ناب محمدی، اسلام آمریکایی را در منطقه ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به ابعاد مختلف سیره زندگی امام رضا(ع) تشریح کرد: مهم‌ترین دلیل قبول ولایت از سوی امام رضا (ع) تثبیت نظام اسلامی در شرایط حاکم بود.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) از سیره سیاسی بسیار خوبی برخوردار بودند، یادآور شد: این امام همام با توجه به اینکه مناظره‌ها و گفتمان‌های بسیاری را برگزار می‌کردند، در محافل زیادی با خردمندان اهل علم آن دوران حضور پیدا کرده و با بینش ناب سیاسی خود آنان را به دین اسلام دعوت می‌کردند.

رئیس بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه دانشکده علوم قرآنی سبزوار در چند سال اخیر یک مرکز نوپا بوده است، گفت: با آغاز به‌کار این دانشکده در بیشتر فعالیت‌های قرآنی و معارف اسلامی عرصه‌های علمی، تحقیقاتی و اجتماعی در سطح بسیار مطلوبی عمل کرده است.

سید جواد جعفری با بیان اینکه برگزاری همایش سیره رضوی در سبک اسلامی با ایجاد الگوی زندگی اسلامی با استقبال زیادی در خارج و داخل کشور مواجه شده است، یادآور شد: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با همکاری وزارت علوم توافقاتی را با 22 دانشگاه کشور در موضوعات و ابعاد مختلف سیره رضوی انجام داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.