قدس آنلاین – سبزوار : رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوارکه در همایش ملی سیره رضوی در سبک زندگی قرآنی این شهرستان سخن میگفت افزود : در چارچوب این همایش یک روزه که برای دومین بار به میزبانی سبزوار برگزار می شود، ۲۰۰ مقاله بعد از فراخوان از دانشگاههای سراسر کشور به دبیرخانه آن ارائه شده است.

برگزاری همایش ملی سیره رضوی در سبزوار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار حجت الاسلام محمد فاتحی با بیان اینکه این مقالات در دو بخش داخلی و خارجی به دبیرخانه همایش ارسال و در سطوح شهرستانی، استانی و ملی مورد داوری قرار گرفته است ادامه داد : از بین آثار ارسال شده 16 مورد اثر توسط هیات داوران برگزیده شد که در قالب کتاب مجموعه مقالات همایش به چاپ می رسد.

وی با اشاره به اینکه مقالاتی نیز از طریق دانشگاههای کشورهای مصر، الجزایر، لبنان، عراق و انگلیس به دبیرخانه همایش ارسال شده است تصریح کرد : در این همایش جمع زیادی از رووسا، اساتید و دانشجویان دانشگاههای علوم قرآنی کشور حضور دارند.

وی اضافه کرد : تعدادی از اندیشمندان کشورهای جهان اسلام نیز به عنوان میهمان و سخنران ویژه در همایش شرکت دارند.

وی کارگاههای آموزشی و ارائه مقالات و نشستهای تخصصی را از برنامه های همایش و محورهای آن را 'نقش و جایگاه سیره رضوی در سبک زندگی قرآنی، ماهیت و ارکان سبک زندگی قرآنی در سیره رضوی، مبانی شاخصه ها و مولفه های سبک زندگی قرآنی در سیره رضوی و راهکارهای ترویج و توسعه سبک زندگی قرآنی در سیره رضوی' اعلام کرد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار همچنین هدف اصلی همایش ملی سیره رضوی در سبک زندگی قرآنی را تقویت پژوهش در حوزه دین دانست.

وی یادآورشد: دانشگاه علوم قرآنی سبزوار نخستین دانشکده از بین 21 دانشکده علوم قرآنی زیر نظر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در کشور است که موفق به برگزاری همایشی در این سبک شده است.

وی خاطر نشان کرد : این همایش از سری برنامه های بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است.

دانشکده علوم قرآنی سبزوار دارای 100 دانشجوی پسر و دختر در دو رشته قرآنی مقطع کارشناسی است. /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.