قدس آنلاین : در سال گذشته ۱۷ میلیون و ۸۷۷ هزار مسافر در راه های استان اصفهان جابه جا شدند و معادل ۱۱ درصد حمل بار کشور نیز مربوط به استان اصفهان بود.

جا به جایی حدود ۱۸ میلیون مسافر در راه های استان اصفهان طی سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین  از اصفهان، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود:  در گذشته برای ارتباط با مسافران از پرسش‌نامه کتبی استفاده می شد که بازخورد چندانی نداشت اما در سال جاری برای نخستین بار این طرح از طریق پیامک اجرایی شد.
داریوش امانی با اشاره به اینکه از حدود 80 هزار پیامک ارسالی، حدود 14 هزار پیامک پاسخ داده شد که آمار قابل قبولی‌ نسبت گذشته است، افزود: با نظرخواهی صورت گرفته از مسافران، بیشترین شکایت مربوط به تاخیر حرکت اتوبوس ها بود که این موضوع به حداقل ممکن کاهش یافته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر 4 شرکت بین المللی حمل و نقل بار در استان اصفهان وجود دارد که وجود این تعداد شرکت در اصفهان قابل قبول نیست و با تشکیل کمیته ای با همکاری اتاق بازرگانی به دنبال رفع اشکالات این موضوع هستیم.
به گفته وی، با توجه به صنعتی بودن استان اصفهان و توسعه حمل و نقل در آن باید زمینه های رغبت سرمایه گذار بخش خصوصی در این امر را فراهم نمود.

امانی پیرامون دوربین های نظارت تصویری و ثبت تخلفات که در سازمان مستقر شده است، گفت: در حال حاضر 36 دستگاه دوربین نظارت تصویری خود سازمان و همچنین 14 دستگاه نظارت تصویری توسط پلیس به سازمان واگذار شده علاوه بر این 61 دستگاه ثبت تخلفات در استان وجود دارد.
وی یادآور شد: 100 دستگاه تردد شمار و یک تابلو ترافیک شمار برخط در راه های استان وجود دارد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان در ادامه با اشاره به کاهش 5 درصدی تصادفات جاده‌ای در 7 ماه گذشته، بیان کرد: سال گذشته میزان تصادفات جاده ای در راه های استان 2 درصد افزایش داشت و امیدواریم این معضل اجتماعی سال به سال کاهش کمتر شود.
به گفته وی عامل انسانی بیش‌ترین نقش را در تصادفات دارد و تا زمانی که ایمنی نهادینه نشود آمار کشته‌ها در جاده‌های کشور کم نخواهد شد.
امانی افزود: 12 درصد عامل تصادفات جاده ای ناوگان عمومی و بقیه مربوط به ناوگان شخصی است.
وی اظهارداشت: برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، خودروهای سواری کرایه ای ناوگان برون شهری در راه های استان به روز شده و خودروهایی همچون تویوتا، سوناتا، سمند، چیلی و ... به این بخش وارد شده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان همچنین عمر ناوگان اتوبوس‌ برون شهری استان را 12 سال و مینی‌بوس‌رانی را 24 سال اعلام کرد و گفت: ادامه داد: سن ناوگان کامیون ها در استان اصفهان نزدیک 23 سال است که قابل قبول نیست.
به گفته وی میزان تسهیلات برای خرید ناوگان مسافربری (اتوبوس) 400 میلیون تومان با بهره 10 درصد است و اگر کسی بخواهد اتوبوس خود را تبدیل کند، نرخ این تسهیلات 6 درصد می‌شود علاوه بر این نرخ تسهیلات در بخش بار 300 میلیون تومان با نرخ بهره 15 درصد است و اگر تصمیم به نوسازی ناوگان باشد نرخ تسهیلات 10 درصد خواهد شد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان در پایان در خصوص شهرک حمل و نقل، بیان کرد: متاسفانه انتقادات بسیاری به تاخیر ساخت این شهرک وارد بود با این وجود روز گذشته نامه افزایش متراز این شهرک به 100 هکتار توسط بخش خصوصی صادر شد و امیدواریم این پروژه زمینه ای برای مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی باشد

وی با اشاره به 463 هزار و 917 راننده معادل 10.5 درصد رانندگان کشور، بیان کرد: سال گذشته معادل 11 درصد حمل بار کشور مربوط به استان اصفهان بود.
امانی اضافه کرد: علاوه بر این 25 پایانه مسافربری، 459 شرکت حمل بار، 6 پایانه بار و 4 توزین‌ در حال حرکت  و همچنین 8 مرکز معاینه فنی در استان اصفهان وجود دارد.
وی همچنین به ایمن سازی 25 مدرسه و آموزش 45 مدرسه حاشیه راه های استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری نیز ایمن سازی 70 مدرسه و آموزش 66 مدرسه انجام شده که حاکی از رشد 100 درصدی موضوع ایمن سازی و آموزش مدارس بین راهی است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان با اشاره به اینکه شرایط رکود و تحریم بیشترین تاثیر را بر روی حمل و نقل کشور گذاشته است، اظهار داشت: شرایط به گونه ای است که رانندگان بعد از 10 تا 12 روز خواب حمل و نقل، موفق به بار کالا می شوند که این موجب آسیب این بخش شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با لغو تحریم‌ها و بهبود وضعیت اقتصادی شاهد اثرات مثبت آن در بخش حمل و نقل خواهیم بود.
امانی با بیان اینکه با وجود کمبود بودجه در بخش حمل و نقل سعی در ارتقا شاخص های آن داریم، افزود: در حال حاضر رتبه یک کشور را در توزین حین حرکت کسب کرده ایم علاوه بر این احداث پاسگاه های پیش ساخته در محل پلیس راه اصفهان- تهران از دیگر تلاش های این مجموعه است.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در نوروز امسال برای تعامل با مشتریان حمل‌ و نقل، گفت: در این راه سیمای راهداران را با مشارکت دستگاه مختلف همچون پلیس راه، اداره راه، صدا و سیما و ... راه اندازی کردیم.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان به جابجایی 17 میلیون و 877 هزار مسافر در راه های استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان همچنین در خصوص بزرگترین رزمایش شیعی – اسلامی در ستاد اربعین که مشابه حرکت 26 آذر ماه سال 62 در بحبوحه جنگ بود، تاکید کرد: در ایام اربعین امسال شاهد جابجایی نزدیک 2 میلیون زائر از اصفهان بودیم.
وی افزود: در این ایام 2013 دستگاه در مسیر رفت و 2023 دستگاه اتوبوس برای برگشت زائران اربعین اعزام کردیم.
امانی در پایان با بیان اینکه راه های استان یکی از شلوغ ترین محورهای مواصلاتی از جهت ناوگان سنگین است، گفت: 9.7 درصد ناوگان سنگین کشور در استان اصفهان است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.