قدس آنلاین – رها واعظی: گوگل و فورد به تازگی اعلام کرده اند که برای ساخت اتومبیل خود راننده ی جدیدی به صورت مشترک سرمایه گذاری کرده اند.

گوشی هوشمند را فراموش کنید! آیا گوگل در فکر ساخت خودروی نکسوس است؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، گوگل و فورد به صورت مشترک برای ساخت خودروی هوشمند و خود راننده ی جدیدی سرمایه گذاری کرده اند. ظاهرا قرار است این دو کمپانی در نمایشگاه CES ماه آینده، به طور رسمی از همکاری خود رونمایی کنند.

در این پروژه ی مشترک قرار است یک ماشین خود راننده ی مجهز به سیستم های آنلاین تولید شود.

براساس گزارش های رسیده، پیش از این، گوگل در همکاری خود با سایر شرکت ها، خط تولید گوشی ها و تبلت های هوشمند نکسوس را راه اندازی کرده است.

اکنون گوگل در اندیشه ی ساخت خودروی خود راننده ی خود با کمپانی فورد، که یک کمپانی متخصص در ساخت خودرو است، می باشد.

این همکاری گوگل بسیار شبیه به همکاری های وی با کمپانی های گوشی سازی برای تولید گوشی های هوشمند نکسوس می باشد.

هر چند فناوری خود راننده برای خودرو به کمپانی گوگل اختصاص دارد، اما فورد نیز تکنولوژی های پیشرفته ی خاص خود را برای توسعه ی این پروژه در نظر گرفته است.

در حالی که اولین خودروی خود راننده ی فورد در ماه جاری وارد جاده های عمومی شد، خودروی خود راننده ی کمپانی گوگل حدود 1.3 میلیون مایل به طور مستقل در جاده های عمومی حرکت کرده است.

این موضوع باز هم بسیار شبیه به قوانین تولید گوشی های نکسوس دارد. بر اساس این قوانین گوگل و فورد علاوه بر همکاری با یکدیگر، می توانند برای ساخت خودروهای مشابه در مدل های آینده ی خود، با خودروسازان دیگر نیز همکاری کنند.

به نظر می رسد که گوگل قصد ندارد که خودروهای خود راننده ی خود را به عنوان خودروهای شخصی به فروش برساند، اما قصد دارد که خودروهایی دارای امکان رانندگی مشترک تولید کند.

این کار شاید پروژه ی وسیع تر و جذاب تر گوگل در اکوسیستم محصولاتش باشد. در مقابل اپل نیز برای فروش مدارها، قاب ها و لوازم جانبی مخصوص خودروهای خاص به سود مورد نظر خود دست خواهد یافت.

اما این که در این بازار و با وجود رقابت تنگاتنگ موجود، آرایش کمپانی ها برای تولید محصولات خاص دنیای آینده چگونه باشد، موضوعی است که باعث درگیری کمپانی های بزرگ تولید کننده ی تکنولوژی شده است.

به نظر می رسد که پروژه ی خودروی جدید گوگل با همکاری کمپانی فورد، باعث ایجاد کسب و کار جداگانه یی برای هر دو کمپانی شود. البته برای مطمئن شدن از این موضوع باید تا ماه فوریه منتظر باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.