حسین شاهسمند: امام جمعه شهر گلبهار به ویژگی‌های مسؤولان در نظام اسلامی اشاره کرد و با استفاده از آیات و روایات گفت: مسؤولان باید در نظام اسلامی خیرخواه مردم باشند و مشکلات و تنگناها را از مردم دور کنند.

«گلبهار» گرفتار مشکلات جدی است

 نبود آرامستان پس از 30 سال
حجت الاسلام والمسلمین محمد مروج با تقدیر و تشکر از مسؤولان و مدیران اجرایی استان و شهرستان گفت: ما مشکلات دولت را می‌دانیم و مردم نیز بر این مشکلات واقفند، ولی نباید به خواسته‌های حداقلی مردم، بی‌توجهی شود.
وی با بیان اینکه حدود 30 سال است که از عمر شهر گلبهار می‌گذرد و مسؤولان هنوز نتوانسته‌اند آرامستانی برای ساکنان گلبهار مشخص کنند، گفت: مردم از مسؤولان توقع داشته و دارند که این مشکلات بسیار کوچک برطرف شود.
امام جمعه گلبهار با بیان اینکه در بسیاری از روستاها به جای یک آرامستان، دو آرامستان وجود دارد، ولی در شهر گلبهار با توجه به جمعیت آن هنوز محل مناسبی برای این موضوع مشخص نشده است، به صحبتهای مسؤولان در این خصوص اشاره کرد و گفت: نشست‌های زیادی برای این موضوع گذاشته شده که هنوز خروجی هیچ یک از آن‌ها نتوانسته مشکلات آرامستان مردم را حل کند.
وی با اشاره به مراجعه‌های متعدد مردم در خصوص مشکلات موجود در شهر از جمله آرامستان، حمل و نقل، استقرار ادارات و... افزود: مسؤولان وعده‌هایی به مردم داده‌اند، ولی بسیاری از این وعده‌ها هنوز عملیاتی نشده است.

 خرابی 10 اتوبوس فرسوده در یک روز
امام جمعه گلبهار با بیان اینکه مردم درخصوص حمل و نقل در این شهر با مشکل جدی مواجهند، به فرسودگی اتوبوس‌های برون شهری اشاره کرد و گفت: در یک روز 10 اتوبوس به دلیل فرسودگی خراب می‌شود و این اتوبوس‌ها راهی تعمیرگاه می‌شوند، چرا باید اتوبوس‌های فرسوده در مسیر مشهد- گلبهار تردد کنند.
وی افزود: از مسؤولانی که می‌توانند کاری برای مردم انجام دهند، می‌خواهم که برای اینکه مشکلات مردم را بدرستی احساس کنند، یک شب را در گلبهار به صبح برسانند تا شاهد باشند مردم چه مشکلاتی دارند.

  وعده‌های دکتر نوبخت هنوز عملیاتی نشده
امام جمعه گلبهار به سفر اخیر دکتر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاون رئیس جمهور به گلبهار اشاره کرد و با بیان اینکه هنوز وعده‌هایی که در این سفر به مردم داده شد، عملیاتی نشده است، گفت: یکی از این‌ها وعده کمک به ناوگان حمل و نقل در این شهر بود که هنوز این موضوع عملیاتی نشده که امیدواریم با پیگیری مسؤولان وعده‌های داده شده به مردم عملیاتی شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد مروج افزود: جمعیت این شهر در آینده به 500 هزار نفر خواهد رسید و اکنون هم جمعیت بالایی در شهر ساکن هستند، ولی خدمات در این شهر به اندازه حضور مردم نیست.
وی عدم استقرار ادارات و سازمان‌های خدمات رسان را یکی دیگر از گلایه‌ها و خواسته‌های مردم عنوان کرد و گفت: مگر دایر کردن یک نمایندگی چقدر وقت و زمان لازم دارد که هنوز در حد شعار باقی مانده است.
امام جمعه گلبهار خدمت برای مردم را توفیقی دانست که خداوند به مسؤولان داده است، گفت: باید کارهای سیاسی در خدمت رسانی به مردم کنار گذاشته شود و آن جوری که در شأن مردم هست، به آنان خدمت کنیم.

 کمبود مسجد در گلبهار
وی با اشاره به اسکان ناهمگون جمعیت و وجود اقوام مختلف در گلبهار افزود: در این شهر باید با توجه به سلایق گوناگون از نظر فرهنگی کارهای زیادی در حوزه‌های مختلف برای مردم بخصوص جوانان به انجام برسد که باید دستگاه‌های فرهنگی، ما را در این زمینه کمک کنند.
امام جمعه گلبهار به کمبود مسجد در شهر اشاره کرد و گفت: در بدو ایجاد این شهر چهار مسجد دایر بود، ولی هم اکنون به 10 مسجد افزایش پیدا کرده است.
خطیب جمعه گلبهار با بیان اینکه برای جمعیت 500 هزار نفری به 47 مسجد نیاز است، افزود: هم اکنون نیز ما در این شهر با کمبود مسجد روبه رو هستیم که امیدواریم مسؤولان و خیران به این موضوع توجه کنند. امام جمعه گلبهار در پایان به وعده‌های داده شده به مردم درخصوص راه اندازی بیمارستان در این شهر اشاره کرد و گفت: این قول به مردم داده شده، ولی هنوز هیچ خبری از ساخت بیمارستان در این شهر نیست و مردم در بخش بهداشت و درمان نیز با مشکل مواجهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.