دخالت های آشکار آمریکا در رابطه با تصویب قانون جدید مبارزه با تروریسم در چین موجب شد تا پکن در واکنشی شدید نسبت به این مسئله، سیاست های در پیش گرفته شده از سوی کاخ سفید در مبارزه با تروریسم را به باد انتقاد بگیرد.

چین سیاست های دوگانه آمریکا در مبارزه با تروریسم را به باد انتقاد گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، آمریکا در شرایطی تصویب قانون جدید مبارزه با تروریسم چین را زیر سئوال برده که کنگره ملی خلق چین در حال تهیه قانونی در این باره است که ابعاد گسترده تری نسبت به قوانین قبلی دارد.
آمریکایی ها روز گذشته - چهارشنبه - اعلام کردند که نگران تهیه چنین قانونی هستند که پیش نویس آن آماده شده و نمایندگان چینی در حال بررسی آن هستند.
با این حال چین می گوید که مداخله جویی های آمریکا در این زمینه گستاخانه است و نشان از ماهیت نادرست مبارزه با تروریسم به سرکردگی واشنگتن دارد.
«هونگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد که آمریکا با این دخالت نشان داد که در مبارزه با تروریسم استاندارد دوگانه را دنبال می کند.
وی افزود: آمریکا هم اتهامات بی اساس به چین می زند و هم فرایند تصویب قوانین در این کشور را نادیده گرفته و به آن بی احترامی می کند.
او در پاسخ به پرسشی در باره چرایی انتقاد وزارت امور خارجه آمریکا از این قانون در چین گفت : حملات تروریستی در چین افزایش یافته است و به تبع آن تهدیدهای بیشتری متوجه جان و مال مردم این کشور است.
«هونگ لی» گفت که برای مبارزه بهتر و قانونی با تروریست ها و جلوگیری از به خطر افتادن امنیت ملت و کشور باید قوانین تازه تصویب کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین قانون جدید مبارزه با تروریسم در کشورش را یکی از بهترین اقدامات برای جلوگیری و محدود کردن فعالیت تروریست ها دانست.
وی گفت که بحث مبارزه با تروریسم با مقوله حقوق بشر گره خورده است و چین تلاش می کند تا در کنار مبارزه با تروریسم حقوق بشر را مراعات کرده و روندی متوازن را دنبال کند.
«هونگ لی» شبکه مجازی و اینترنت را مکانی برای رد و بدل کردن اطلاعات تروریستی و برنامه ریزی برای حملاتی از این دست دانست که حتی آمریکا و دیگر کشورها می کوشند برای مقابله با آن قانون تصویب کنند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین گفت که ما هم دقیقا همین مشکل را داریم اما تصویب این قانون و رسیدگی به فضای مجازی و دقت در آن نقض حقوق شهروندان، حقوق بشر و نقض آزادی بیان محسوب نمی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.