قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "گام به گام تا نقض برجام" و "بورس همچنان گرفتار عصر یخبندان " تا "دولتمردان مشغول انتخاباتند!"

روزنامه "قدس" در شماره امروز خود به بررسی سقوط 30هزار واحدی بازار سرمایه پرداخته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "بورس همچنان گرفتار عصر یخبندان"

این روزنامه می نویسد: "در کوتاه مدت چشم انداز مثبتی برای بورس نمی توان متصور بود"

همچنین می خوانیم: "نظام بانکی تقریبا 12 تا 13درصد بالاتر از نرخ تورم به مردم سود می دهد"

***

دولتمردان مشغول انتخاباتند!

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "در حالی که تهران دیروز آلوده‌ترین هوای روزهای اخیر را تجربه کرد اما مدارس تعطیل نبودند تا دانش‌آموزان شهرری در هوای ناسالم از روحانی استقبال کنند" در تیتر یک خود نوشت: "دولتمردان مشغول انتخاباتند!"

این روزنامه می نویسد: "آنچه شائبه سیاسی بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس شهرری با توجه به بحران آلودگی هوا را تقویت می‌کند، اظهارات چند روز قبلِ هدایت‌الله جمالی‌پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری است! وی 28 آذرماه یعنی 4 روز پیش از سفر رئیس‌جمهور به شهرستان ری بر «حضور فعال همه افراد و اقشار مختلف شهرستان ری همچون دانش‌آموزان، دانشجویان، جوانان، زنان، روحانیون، فرهنگیان و... در مراسم استقبال و دیدار با رئیس‌جمهوری» تاکید کرده بود! (خبرگزاری جمهوری اسلامی / 28 آذر 94)

اکنون این سوال‌ها مطرح است که آیا می‌توان به سادگی از کنار این شائبه که حضور دانش‌آموزان در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور، با انگیزه و طراحی قبلی بوده است، گذشت؟! چه افرادی اطلاعات غلط درباره وضعیت هوای تهران به رئیس‌جمهور یا اطرافیان ایشان ارائه کردند؟ و چه سود و منفعتی از این موضوع عاید برخی مدیران استانی در تهران شده است؟"

روزنامه "شهروند" نیز با انتشار عکسی در صفحه اول خود؛ از "استقبال گرم ری از روحانی" نوشت.

***

آسمان و ریسمان برای فرار از پاسخگویی

روزنامه "کیهان" با بیان اینکه "آسمان و ریسمان برای فرار از پاسخگویی" در تیتر یک خود نوشت: "اتاق فکر هست اما برای جنجال‌آفرینی نه تدبیر اقتصادی!"

روزنامه "کیهان" در بخشی از این یادداشت از "عادل فردوسی پور" به عنوان مجری ای که هم سو با دکتر ظریف یاد کرده است.

این روزنامه می نویسد: "در حالی که انتقادات و سوالات فراوانی در افکار عمومی در زمینه‌های گوناگونی چون مدیریت دولت در عرصه اقتصادی، رکود بی‌سابقه و نیز عهدشکنی آمریکا و نقض برجام از دولت تدبیر و امید مطرح است و بیشترین ساعات رسانه ملی در اختیار دولتمردان است روز گذشته زنجیره‌ای‌ها تیتر یک خود را همگام با بی‌بی‌سی به پخش نشدن گفت‌وگوی وزیر خارجه با برنامه ورزشی نود اختصاص دادند بی‌آن که بگویند پاسخ دولت به این بی‌تدبیری‌ها چیست‌؟!

حضور ظریف در برنامه ورزشی اولین سوالی که در افکار عمومی مطرح می‌کند آن است که چرا وی در یک برنامه تخصصی با موضوعات مرتبط با سیاست خارجی دولت یازدهم حضور نیافته و به سوالات کارشناسان پاسخ نمی‌دهد و به جای آن در یک برنامه ورزشی و آن هم با موضوع فوتبال حاضر به گفت‌وگو با یک مجری هم سو می‌شود؟"

***

گام به گام تا نقض برجام

روزنامه "همشهری" با بیان اینکه "20نفر از نمایندگان کنگره امریکا در نامه ای خطاب به وزیر خارجه این کشور تاکید کرده اند که قانون محدودیت صدور روادید برای سفرکنندگان به ایران لازم الاجراست" در تیتر یک خود به نقل از "ظریف" نوشت: "اجرای مصوبه ویزا نقض برجام است"

روزنامه "جوان" هم با بیان اینکه "گام به گام تا نقض برجام" در تیتر یک خود نوشت: "دومین تحریم ایران پس از برجام"

این روزنامه می نویسد: "در حالي كه هنوز جدال‌ها بر سر قانون جديد امريكا درخصوص «محدوديت‌ بر برنامه لغو رواديد براي كساني كه به ايران سفر كرده‌اند» ادامه دارد، طرح تازه‌اي در كنگره اين كشور در حال بررسي است كه در صورت تصويب آن، تحریم‌های تازه‌ای علیه کشورمان تصویب می‌شود."

روزنامه "همدلی" هم با بیان اینکه "واشنگتن توافق را نقض می کند" در تیتر یک خود نوشت: "برجام زیر تیغ قانون آمریکایی"

"آفتاب یزد" نیز از اعتراض کنگره آمریکا به جان کری نوشت و آن را "تاوان نامه نگاری به ظریف" دانست. این روزنامه نیز به نقل از "ظریف" نوشت: "اگر عین مصوبه کنگره اجرا شود نقض برجام است"

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.