دو دختر بچه که توسط خانواده هایشان مجبور به گدایی در دزفول شده بودند، با حکم قضایی تحویل مرکز نگهداری از کودکان بدسرپرست شدند. بررسی کارشناسان بهزیستی نشان می‌دهد، کودکان دیگری نیز در محل زندگی این دو دختر بچه مجبور به گدایی می‌شوند.

کودکان این محله مجبور به گدایی هستند

به گزارش قدس انلاین به نقل از جام جم،زمستان سال گذشته فرد ناشناسی پیامکی به اورژانس اجتماعی ارسال کرد، مبنی بر این که دو دختر خردسال را دیده که در بوستان دولت این شهر پرسه می‌زنند و وضع ظاهری مناسبی ندارند.

با دریافت این پیامک، تحقیق برای بررسی صحت موضوع آغاز شد.

امدادگران واحد اورژانس اجتماعی بهزیستی به محل مورد نظر اعزام شدند و به جست و جو پرداختند، اما موفق به یافتن دو دختر خردسال نشدند. در حالی که جست و جو ادامه داشت، امدادگران از طریق مردی که صاحب رستورانی در آن بوستان است، متوجه شدند دو دختر خردسال شب‌ها در پارک می‌خوابند.

امدادگران واحد اورژانس اجتماعی و ماموران انتظامی در بوستان دولت حاضر شدند و آنجا را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند و پس از ساعاتی دو دختر خردسال را در حال پرسه زدن حوالی بوستان، شناسایی و به بهزیستی منتقل کردند.

این دو دختر که پنج و 10 ساله هستند، در تحقیقات اولیه گفتند ساکن شهر اندیمشک هستند و والدینشان آنها را در شرایط بد نگهداری و مجبور به گدایی می‌کنند که همین موضوع باعث شده آنها از خانه فرار کنند و به دزفول بیایند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، جست‌وجو برای یافتن خانواده آنها آغاز شد تا این که مسئولان اداره بهزیستی دزفول از طریق هماهنگی با اداره بهزیستی اندیمشک موفق به شناسایی خانواده آنها شدند.

با بررسی وضع دو خانواده مشخص شد، پدر یکی از کودکان و برادر کودک دیگر معتاد است که نتوانسته اند شرایط مناسبی برای ادامه زندگی این کودکان فراهم کنند و دو دختر بچه را مجبور کرده‌اند برای تامین هزینه اعتیاد آنها گدایی کنند.

مسئولان بهزیستی با توجه به این که شرایط زندگی دو دختر نشان می‌داد خانواده‌شان صلاحیت لازم را برای نگهداری از آنها ندارند، از تحویل دادن کودکان به خانواده‌هایشان خودداری کردند. این در حالی بود که خانواده دو کودک زمانی که متوجه شدند اداره بهزیستی حاضر نیست فرزندشان را به آنها تحویل دهد با حضور در مرجع قضایی اعلام کردند، فرزندانشان دروغ گفته‌اند و به هیچ عنوان مجبور به این کار نشده‌اند و حالا می‌خواهند دو کودک را تحویل بگیرند.

در این مرحله مرجع قضایی دستور تحقیق درباره موضوع را صادر کرد. مسئولان بهزیستی دزفول اسنادی را در اختیار مراجع قضایی قراردادند که نشان می‌داد هردو خانواده اعتیاد دارند و دختران در صورت بازگشت به خانه دوباره مجبور به گدایی می‌شوند و سرنوشت تلخی در انتظارشان خواهد بود. قاضی پرونده پس از بررسی اظهارات خانواده دو کودک و مسئولان بهریستی، رای به نگهداری دو دختر بچه در مرکز نگهداری از کودکان بد سرپرست داد.

یکی از مسئولان اداره بهزیستی دزفول در این باره گفت: در این پرونده، پدر یکی از دخترها اعتیاد داشت و دیگری، برادرش معتاد بود. آنها این دو دختر را مجبورکرده بودند از اندیمشک به شهرستان دزفول سفر کنند و با گدایی در محله‌های این شهر پولی به دست بیاورند و به پدر و برادر معتاد خود تحویل دهند . خانواده هایشان بدون این که متوجه شوند چه سرنوشت تلخی در انتظار این دو کودک خواهد بود، آنها را مجبور به گدایی کرده بودند.

وی اضافه کرد: همکارانمان در اداره بهزیستی وقتی متوجه شدند این کودکان مجبور به تکدیگری هستند، تصمیم گرفتند اجازه بازگشت آنها را به خانواده‌های بدسرپرستشان ندهند. پس از تحقیقات قضایی و پلیسی لازم در این زمینه مشخص شد، اطلاعات به‌دست آمده صحت دارد و کودکان به یکی از مراکز نگهداری از کودکان بد سرپرست منتقل شدند و در آنجا نگهداری می‌شوند.

علاوه بر این، معلوم شد پنج تا شش کودک دیگر نیز درمحله‌ای که خانواده این دو دختر خردسال ساکن هستند، توسط اعضای معتاد خانواده‌شان مجبور به گدایی می‌شوند که در این زمینه اقدامات لازم در حال انجام است تا این کودکان از این شرایط نجات پیدا کنند و به مرکز نگهداری مرتبط با اداره بهزیستی منتقل شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.