قدس آنلاین : رئیس بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: معتقدیم بعد از حوزه دفاع مقدس هیچ کار فرهنگی برای جوانان و نسل سوم انقلاب، جذاب‌تر و زیباتر مثل اردوهای جهادی نیست.

بعد از حوزه دفاع مقدس هیچ کار فرهنگی زیباتر از اردوهای جهادی نیست

 به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سرهنگ حسین انوری با اعلام خبر اعزام 250 گروه جهادی در سال جاری به مناطق محروم ، افزود: جوانان که مدیران آینده این نظام هستند در چنین اردوهایی رشد و تعالی روحی کسب می‌کنند؛ با مناطق محروم کشور آشنا می‌شوند و از کمبودهای کشور اطلاع پیدا می‌کنند.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان تصریح کرد: جوانان با حضور در این مناطق می‌توانند کارهای پژوهشی، تحقیقاتی، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی را دنبال کنند و خدماتی را ارائه کنند که هیچ دولتی انجام نمی‌دهد.

حسین انوری با اشاره به اعزام دویست و 50 گروه در سال جاری به مناطق محروم، ضمن اعلام این خبر افزود: این گروه‌های جهادی از پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات، دانشجویی، طلاب و روحانیون، جامعه زنان، پیشکسوتان و مهندسین به مناطق محروم اعزام شدند.

وی ادامه داد: 60 گروه دانشجویی، 10 گروه طلبه و روحانی، 127 محله و مسجد، 1000 خواهر، 2 هزار و 250 دانشجو از 26 شهرستان در قالب اردوهای 5، 10 و 15 روزه در سال جاری اعزام شده‌اند.

انوری اضافه کرد: گروه‌های اعزامی استان اصفهان از آخرین روستاهای مرزی سیستان و بلوچستان در بخش پشت‌کوه شهرستان سراوان تا بعضی از روستاهای استان خراسان جنوبی را پوشش داده‌اند؛ استان‌های کرمانشاه، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و مناطق محروم استان اصفهان همچون پشت‌کوه و پیش‌کوه فریدون‌شهر، سمیرم، چادگان، خوانسار و روستاهای شرق اصفهان از دیگر مقاصد گروه‌های اعزامی‌ است.

وی بیان کرد: تغییر الگوی کشت با آموزش ساده، ایجاد استخرهایی برای پرورش ماهی، مشاوره و آموزش در زمینه دام‌‌پروری و ایجاد فضای کار صنایع‌دستی را از نمونه‌های فعالیت اقتصادی در مناطق محروم عنوان کرد و افزود: تبیین گفتمان اقتصاد مقاومتی در روستاها و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی استان اصفهان است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در پایان تأکید کرد: اولویت اعزام، با مناطق محروم استان اصفهان است اما مناطق محرومی در استان‌های دیگر کشور وجود دارد که وضعیتی به‌مراتب بدتر از اصفهان دارند و پس از پوشش استان، گروه‌ها به استان‌های دیگر اعزام می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.