نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی معتقدند مجلس دهم شبیه مجلس پنجم، یا ترکیبی از اعتدالیون اصلاح‌‌طلب و اصولگرا خواهد بود، گفت: به نظرم مجلس آینده مجلسی خردگرا و اعتدالی خواهد بود.

مجلس آینده مجلسی خردگرا و اعتدالی خواهد بود
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، هادی شوشتری ظهر امروز در حاشیه حضور در ستاد انتخابات قوچان و ثبت‌نام برای انتخابات مجلس دهم از این حوزه انتخابیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایندگی مجلس شورای اسلامی یک پست سیاسی بوده و چهار مؤلفه اصلی اسلام سیاسی، اندیشه‌های حضرت امام (ره)، اندیشه‌های مقام معظم رهبری و قانون اساسی چهار عمل اصلی آن است.

وی با بیان اینکه در چارچوب گفتمان اعتدال و اصلاحات در انتخابات حضور پیدا می‌کنم، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظایفی را برعهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سطح کلان و منطقه‌ای قرار داده که مهمترین مأموریت در ساختار حقیقی را تکمیل پروژه‌های اقتصادی در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج می‌دانم.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چگونگی طی شدن مراحل تأسیس قانون مناطق ویژه و آزاد اقتصادی، بیان کرد: براساس لایحه قانونی پیشنهاد منطقه ویژه اقتصادی قوچان به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شده بود تا پس از تصویب در صحن علنی مطرح شود.

وی تصریح کرد: براساس آیین‌نامه داخلی نمایندگان مجلس می‌توانند پیشنهاد بدهند و اگر این پیشنهاد نمایندگان منجر به افزایش هزینه‌های عمومی کشور شده یا منجر به کاهش درآمدهای دولت شود مغایر با اصل 53 قانون اساسی خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه آنچه دولت در قالب لایحه به مجلس تقدیم کرده، 11 منطقه ویژه اقتصادی از جمله قوچان بود، عنوان کرد: پیشنهاداتی در کمیسیون اقتصادی مجلس داده شد که به 85 منطقه ویژه رسید اما به لحاظ اقتصادی و واقعیت‌های پیرامون کشور خیلی پیشنهاد مناسبی نبود.

وی با اشاره به رد شدن این پیشنهادات در صحن علنی مجلس خاطرنشان کرد: این موضوع دوباره به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شد که کمیسیون باید پیشنهادات نمایندگان و لایحه دولت را تفکیک کند تا در مراحل بعدی به صحن بیاید.

شوشتری با اشاره به اینکه برخی اعتقاد دارند مجلس دهم به مجلس پنجم شبیه‌ترین خواهد بود، اضافه کرد: بعضی از تحلیلگران سیاسی معتقدند مجلس دهم مجلسی خواهد بود که اعتدالیون از دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا در آن حضور دارند و برخی نیز این مجلس را مجلسی دارای سه ضلع اصولگرایان معتدل، اصلاح‌طلبان معتدل و یک ضلع اعتدالیون یا جریان‌های سیاسی نزدیک دولت می‌دانند.

وی با بیان اینکه مجلس آینده مجلسی خردگرا و اعتدالی خواهد بود، اظهار کرد: باید بین مسائل سطح شهرستان و کلان کشور تفکیک قائل شد و هر نماینده موظف است بر اساس آئین‌نامه دو انتخاب اول و دوم عضویت در کمیسیون داشته باشند اما پارامتر اصلی در انتخاب کمیسیون سوابق اجرایی و تحصیلات است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این موضوع که 100 پروژه برای شهرستان قوچان و 50 پروژه برای فاروج برنامه‌ریزی شده است، تأکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی از پرطرفدارترین کمیسیون‌ها بین نمایندگان بوده که 150 نماینده تقاضای عضویت در آن را دارند.

وی با اشاره به پاسخ این سؤال که چرا برخی نام وی را در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مطرح می‌کنند، بیان کرد: ضمن احترامی که برای رئیس فراکسیون رهروان ولایت و فراکسیون اصولگرا دارم اما فرم عضویت در هیچ کدام از این دو فراکسیون را پر نکرده و عضو هیچ کدام آنها نیستم.

شوشتری با اشاره به روند ارتقای مجتمع فنی و مهندسی قوچان به دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین این شهرستان، بیان کرد: گام سوم در ارتقای این دانشگاه طرح جامع آن بوده که سه دانشکده در طرح آمده است و در حال پیگیری برای تغییر عنوان این دانشگاه به دانشگاه صنعتی قوچان نیز هستیم.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.