وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جمهوری اسلامی ایران در مناسبات اقتصادی خود، همکاری های بلندمدت را دنبال می کند و با انعقاد قرارداد تجاری گامی جدی بین ایران و اتحادیه اوراسیا آغاز شد.

 آغاز مذاکرات جدی ایران با اتحادیه اوراسیا

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،به نقل از شاتا ، محمدرضا نعمت زاده در دیدار با وزیر تجارت اتحادیه اوراسیا  اظهار کرد: توافق نامه موقت تعرفه های ترجیحی، آغاز مذاکراتی جدی و انعقاد یک قرارداد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا است.

وی گفت: انعقاد یک قرارداد تجاری باعث می شود همه کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و ایران از تعرفه های ترجیحی و سایر تسهیلات تجاری برخوردار شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: وزیر امور تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا که یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه اوراسیا نیز است، ایجاد یک همکاری درازمدت و توافق بلندمدت تجاری بین ایران و اتحادیه را دنبال می کند.

نعمت زاده تصریح کرد: ایران و همه کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا علاقه‌مند هستند که این توافق نامه به نتیجه برسد و هر چه سریعتر، همه از این توافق بهره مند شوند.

وی‌گفت: مقرر شده است که ابتدا کار را بطور موقت در سطحی پایین شروع کنیم و به تدریج، به توافق نهایی دست یابیم که امیدواریم رسیدن به توافق نهایی بدون تاخیر انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه روابط ایران با کل کشورهای همسایه های شمالی که اعضای اتحادیه اوراسیا هستند، بسیار استراتژیک است، تصریح کرد: داشتن یک توافق نامه محکم بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، علاوه بر این که تحقق اهداف دراز مدت را میسر می کند، می تواند باعث تحکیم مناسبات در همه زمینه ها، به ویژه حوزه های اقتصادی و تجاری شود.

تحریک کردن خطوط جنوب به شمال از طریق قرارداد با ایران

آندره اسلپنیوف، وزیر تجارت و عضو هیأت مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا نیز هدف حضور هیاتی از اوراسیا به تهران را، تحقق توافق های انجام شده میان مقام های کشورهای عضو اوراسیا و ایران ذکر کرد و گفت : این دیدارها با هدف افزایش همکاری های اتحادیه اوراسیا و ایران انجام شده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی امضای توافق نامه موقت تعرفه های ترجیحی، بین ایران و اتحادیه اورآسیا را آغازگر حرکتی در زمینه تحقق تجارت آزاد توصیف کرد و گفت : قصد داریم کارمان را خیلی سریع و بلندپروازانه پیش ببریم.

وزیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا افزود: وظیفه اصلی ما این است که تمام موانع از جمله موانع گمرکی دست و پاگیر را حذف و شرایط تولید محصولاتی رقابت پذیر در بازارهای جهانی را مهیا کنیم.

وی گفت : هدف اصلی ما تنها امضای توافق نامه نیست، بلکه هدف، تحرک بخشیدن طرح ها و توسعه خطوط تجاری شمال جنوب است که باید درمقیاس بزرگ به این کار نگاه کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.