نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مشکلات اقتصادی کشور در سایه برنامه ریزی دقیق کارشناسان و مدیریت جهادی قابل رفع شدن است.

امام جمعه ایلام: رفع مشکلات اقتصادی نیازمند برنامه ریزی و مدیریت جهادی است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: مشکلات اقتصادی با شعار حل نمی شود و نیازمند برنامه ریزی با مدیریت جهادی است.
وی افزود: دولت برای نجات اقتصاد کشور از رکود باید اهتمام جدی به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته و سپس به سمت اصلاح ساختار اقتصادی کشور حرکت کند.
خطیب جمعه ایلام مصوبه اخیر کنگره آمریکا در اعمال محدودیت برای سفر اتباع سایر کشورها به ایران را دور زدن برجام و عهد شکنی آشکار آمریکا دانست و تاکید کرد: بعد از اجرای برجام دولت نباید منتظر رفع تحریم ها باشد و باید با استفاده از ظرفیت های داخلی و ارجای اقتصاد مقاومتی کار را پیش ببرد و به اوضاع نابسامان اقتصادی سامان بخشد.
لطفی یادآور شد: رژیم آمریکا بارها دوگانگی و سوء رفتار را در روند مذاکرات به ویژه پس از برجام از خود نشان داده است و رفتار آمریکایی ها حکایت از این واقعیت است که آنها اعتقادی به اجرای برجام ندارند و هدف نهایی آنها از توافق هسته ای نفوذ در مراکز تصمیم گیری کشور است.
وی ادامه داد: یکی از عوامل مهم در ایجاد رکود در حرکت اقتصادی کشور بی توجهی کارگزاران به توصیه های رهبری مبنی بر تقویت توانمندی های داخلی و تکیه بر ظرفیت های کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)گفت: هدف از بعثت انبیاء و حرکت پیامبران پایه ریزی جهان با مبنای تعالیم الهی و بر اساس عدالت و بهره گیری از همه ظرفیت های انسان است.
وی همچنین به پنجم دی ماه سالروز فرمان حضرت امام (ره) به سپاه پاسداران برای حفاظت از هواپیماهای کشور اشاره کرد و افزود: نا امنی در فضای کشور و صنعت هوانوردی یکی از توطئه های دشمنان در آغاز پیروزی انقلاب بود که با ورود سپاه پاسداران و تشکیل یگان حفاظت از فرودگاه، فضای کشور برای ورود و خروج هواپیماهای داخلی و خارجی امن است.
حجت الاسلام لطفی همچنین فرمان حضرت امام (ره) در هفتم دی ماه 58 مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی را گرامی داشت و اضافه کرد: هدف بعثت مبارزه با جهل و نادانی است و اصولا یکی از سیاست های راهبردی استعمارگران برای تصاحب ثروت های مادی و معنوی کشورهای جهان سوم جلوگیری از توسعه علم و دانش و اشاعه فرهنگ بی سوادی در جوامع بشری است.
وی در ادامه با گرامیداشت حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 9 دی سال 88 گفت: ۹ دی روزی است که آرزوهای آمریکا، اسرائیل، ارتجاع عرب و جریان نفاق داخلی و مجموعه های ضد انقلاب زیر پای مردم با بصیرت ایران لگد مال شد و حضور حماسی مردم ولایت مدار کشور عزیزمان ایران در راهپیمائی خود جوش و مردمی در یوم الله نهم دی ۸۸ ضربه محکم و کوبنده بزرگ به بدخواهان نظام بود.
امام جمعه ایلام در پایان با تقدیر از تمامی طوایف و ایلات استان برای دعوت از ایشان به منظور شرکت در انتخابات مجلس خبرگان تاکید کرد: هیچ یک از دواطلبان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ارتباطی با بنده ندارند و اینجانب کسی را برای شرکت در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی ترغیب نکرده و هیچ نماینده ای در این زمینه ندارم.
حجت الاسلام لطفی به تمامی داوطلبان شرکت در انتخابات توصیه کرد: اعضای هیات نظارت متشکل از افرادی متدین و انقلابی هستند و دستگاهای مربوطه همچون نیروی انتظامی و اداره اطلاعات کمک و پشتیبان این هیات خواهند بود، کسی به بنده برای عدم رد صلاحیت مراجعه نکند چرا که نه در حوزه کاری من است و نه بنده چنین اختیاری دارم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.