مردم همواره این سوال را دارند که چرا با وجود این رقم ۸ تا ۹ درصدی رشد اقتصادی که از سوی دولت اعلام می شود هیچ تغییری در امور معیشتی آنها و یا در تولید و کشاورزی و ... ایجاد نشده است.

یکی از دلایل کاهش نرخ تورم، افزایش رکود است

به گزارش قدس آنلاین،سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با  ایلنا در پاسخ به این پرسش که رشد اقتصادی در 6 ماهه دوم سال را چطور ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: در دولت گذشته نرخ رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد بود که در حال حاضر به مثبت 3 درصد رسیده است و به گفته دولت در این مدت نرخ رشد اقتصادی نسبت به مدت مشابه بیش از 8 درصد رشد داشته است.

موسوی لارگانی ادامه داد: اما مردم همواره این سوال را دارند که چرا با وجود این رقم رشد اقتصادی که از سوی دولت اعلام می شود هیچ تغییری در امور معیشتی آنها و یا در تولید و کشاورزی و ... ایجاد نشده است.

وی با اشاره به کاهش نرخ تورم نیز افزود: بخشی از کنترل نرخ تورم به موضوع رکود در کشور برمی گردد.

موسوی لارگانی تصریح کرد: از ابتدای سال 94 تنها در شهرستان فلاورجان 3 تا 4 هزار نفر بیکار شده اند حال اگر پیگیر این آمار در سطح کشور باشیم مسلما با ارقام بیکاری گسترده ای مواجه خواهیم شد که درآمد و قدرت خریدشان را از دست داده اند و زمانی که تقاضا برای خرید نباشد و عرضه محصولات زیاد باشد رکود افزایش و تورم کاهش خواهد یافت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رکود مانع از پیشرفت اقتصادی می شود افزود: پیش بینی رشد اقتصادی 5 درصدی برای سال‌آینده که از سوی دولت اعلام شده امری بعید به نظر می رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.