وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با وزیر اوقاف اردن هفته وحدت را فرصت مناسب و مغتنمی برای مقابله با جریانات افراطی گری و تکفیری عنوان کرد.

هفته وحدت فرصتی برای مقابله با جریانات افراطی گری است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی جنتی روز شنبه در دیدار با هایل عبدالحفیظ یوسف داود با اشاره به روابط ایران و اردن گفت: روابط دو کشور دارای فراز و نشیب های بسیاری بوده است ولی اکنون روابط خوب و نزدیکی میان ایران و اردن برقرار است.
وی افزود: ظرفیت های زیادی برای همکاری های مشترک بین دو کشور در زمینه های امور اوقاف وجود دارد که لازم است تفاهم نامه ای در این زمینه بین ایران و اردن به امضا برسد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مساله وقف یکی از پدیده های بسیار ارزشمندی است که در اسلام و سایر ادیان الهی مورد توجه است و ما در جمهوری اسلامی ایران از دیر باز موقوفات بسیاری در کشورمان داشته ایم.
جنتی گفت: در ایران بیش از ٦٠٠ هزار موقوفه و بیش از یک میلیون و ٤٠٠ هزار هزار رقبه داریم و تعداد ٨ هزار بقعه متبرکه در کشورمان وجود دارد که از آنها به عنوان مراکز فرهنگی استفاده می شود.
وی با اشاره به وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه کشورمان ادامه داد: اداره موقوفات و احیای آنها، اداره بقاع و اهتمام به تلاوت و حفظ قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی از جمله وظایف این سازمان در جمهوری اسلامی ایران است.
عضو کابینه دولت یازدهم افزود: در ایران سالانه مسابقه بین المللی قرآن کریم همراه با تلاوت و حفظ و پژوهش های قرآنی برگزار می شود که از کشور اردن نیز در آن حضور دارند.
وی در ادامه با اشاره به تجربیات دو کشور در زمینه امور وقف بر همکاری های مشترک و تبادل اطلاعات در این حوزه میان ایران و اردن تاکید کرد.
جنتی گفت: به فرض اینکه همه جریانات تکفیری از جمله داعش نیز از بین بروند ولی مهم این است که فکر آنها باقی است و باید با این فکر مقابله کنیم و از گسترش آن در جهان جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.